בריאות ותזונה

מהו המינרל הסודי שיעזור לכם להתגבר על מחלות חורף?

הוא מעורב בתהליכים רבים בגוף האדם, ותומך באינספור פעולות חיוניות של מערכת החיסון. לנוכחות שלו יש לו חשיבות מכרעת בכל מה שקשור להתגברות הגוף על מחלות חורף, ורמה נאותה שלו יכולה למנוע זיהומים בדרכי הנשימה. הכירו את האבץ, המינרל הסודי שלא כולם יודעים עליו, אבל כדאי לכם מאוד לצרוך

אא

כולנו יודעים שבחורף כדאי לצרוך ויטמין C באכילת פירות הדר, מזונות מסוימים או נטילת תוסף. חלקנו אפילו נוטלים תוספים כגון ויטמין D או B על בסיס קבוע, אבל האם אי פעם שמעתם על מינרל האבץ (ZINC)? מה תפקידו, מדוע הוא חשוב כל כך בחורף, ואיך נוכל להגביר את הצריכה שלו? 5 עובדות שחשוב לדעת:

1. נעים להכיר

אבץ הוא מינרל חיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון. הוא מעורב בייצור נוגדנים, בתגובה החיסונית לזיהומים ובהחלמה מהם. מחקרים הראו כי אנשים עם רמות נמוכות של אבץ נמצאים בסיכון מוגבר לזיהומים, כולל זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, בדרכי השתן, במערכת העיכול וזיהומים ויראליים שונים.

 

2. חקרו עליו

מחקרים קליניים הראו כי נטילת תוספי אבץ יכולה לעזור למנוע מחלות חורף או להקל עליהן משמעותית. מחקר מטה-אנליזה שפורסם בשנת 2021 בכתב העת BMJ Open בחן את היעילות של נטילת תוספי אבץ למניעת מחלות חורף. המחקר כלל 17 מחקרים שכללו מעל ל-2000 משתתפים, ומצא כי נטילת תוספי אבץ עשויה להפחית את הסיכון להצטננות ב-50%, את הסיכון לשפעת ב-30% ואת הסיכון לדלקות גרון ב-50%. בנוסף מצא המחקר כי נטילת תוספי אבץ יכולה לקצר את משך המחלה בממוצע ב-1.6 ימים.

 

3. אבל מה הוא עושה?

אבץ פועל במספר דרכים כדי לעזור נגד מחלות חורף. הוא מחזק את מערכת החיסון על ידי עידוד ייצור נוגדנים, ומסייע לתאי מערכת החיסון להילחם בזיהומים. בנוסף מסייע האבץ למערכת החיסון בתיקון רקמות פגועות.

 

4. איך צורכים?

את האבץ ניתן למצוא במגוון רחב של מזונות: בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב, קטניות, אגוזים, זרעים ואפילו פטריות. מזונות המכילים כמות אבץ גדולה הם בעיקר מזונות מן החי, כאשר הבשר הוא המקור הטוב ביותר. בשר בקר וכבש מכילים כמויות גבוהות של אבץ. 100 גרם צלעות בקר מכילים 4.8 מ"ג אבץ, ו-100 גרם של בשר כבש מכילים 4.5 מ"ג אבץ. סרדינים וסלמון מכילים גם הם כמויות גבוהות של אבץ: 100 גרם סרדינים מכילים 4.9 מ"ג אבץ, ו-100 גרם סלמון מכילים 2.8 מ"ג אבץ. מי שלא מרבה באכילת בשר ישמח לדעת כי אגוזים וזרעים הם מקור נהדר לאבץ, 100 גרם זרעי דלעת מכילים 9.4 מ"ג אבץ, ו-100 גרם של אגוזי קשיו מכילים 6.6 מ"ג אבץ.

חשוב לציין כי ספיגת האבץ בגוף משתפרת כאשר הוא נצרך יחד עם ויטמין ,C לכן מומלץ לשלב מזונות עשירים באבץ עם מזונות עשירים בויטמין C כגון פירות הדר, עגבניות, קיווי, פלפלים ועוד.

 

5. כמה לצרוך?

נשים בוגרות צריכות לצרוך 11 מ"ג אבץ ליום, וגברים צריכים לצרוך כ-15מ"ג אבץ ליום. בעת מחלת חורף ניתן להגביר את צריכת האבץ על ידי נטילת תוסף (בהתייעצות עם רופא). בנוסף, אנשים שנמצאים בסיכון מוגבר למחסור באבץ, כגון אנשים הסובלים ממחלות כרוניות או אנשים הנוטלים תרופות מסוימות, עשויים להזדקק לתוסף אבץ באופן קבוע.

כתבה זו הנה לצורך מסירת מידע בלבד, ואין לראות בה תחליף להתייעצות עם רופא.

תגיות:בריאותאבץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה