חדשות בארץ

גלנט על המבוי הסתום במשא ומתן: "נתקע בגלל אלה שיושבים במלונות פאר"

בעת מפגש עם לוחמים, שר הביטחון התייחס לעובדה שחמאס מתעקש על סיום המלחמה כתנאי לשחרור החטופים. השר בני גנץ ביקש לא להתייחס לידיעות שמתפרסמות בתקשורת. האו"ם התכנס שוב כדי לקרוא לסיום המלחמה

גלנט, היום, במפגש עם לוחמים (צילום: דובר צה"ל)גלנט, היום, במפגש עם לוחמים (צילום: דובר צה"ל)
אא

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח היום (רביעי) על מתווה חדש שיוביל לעסקת שחרור החטופים. על פי הדיווח, יהיו בו ארבעה שלבים: ראשית, חמאס ישחרר כ-10 נשים וילדים שהיו אמורים להשתחרר בהסדר הקודם. בשלב השני, ישוחררו כ-40 חטופים חולים, פצועים, קשישים וחיילות. בשלב השלישי ישוחררו גברים, בהם חיילים, ולבסוף – גופות.

דיווח זה מצטרף למספר דיווחים שיצאו בעיקר בתקשורת הערבית. חלקם האשימו את ישראל באי הצעת מתווה משלה, אחרים ציינו כי חמאס הציע הצעות לסיום המלחמה תמורת שחרור כל החטופים וישראל סירבה.

בישראל רואים בדיווחים אלה "הודעות מטעם", שנועדו להפעיל לחץ על הקבינט. שר הביטחון יואב גלנט, שנפגש היום עם לוחמים ומפקדים באוגדת עזה, הגיב בתקיפות: "אני שומע גם עכשיו התחלה של כל מיני הודעות בשם כל מיני גורמים של חמאס שמתחילים לדבר על עסקאות, כתוצאה מהמגעים שלהם במצרים וקטר וכן הלאה. קרה פה דבר מעניין, האנשים הכי קיצוניים במשא ומתן של החמאס זה אלה שנמצאים הכי רחוק מרצועת עזה. אלה שטסים במטוסי פאר, יושבים במלונות פאר, נעים מקצה לקצה. אלה שסובלים בעזה וכל הזמן מתחת לשרשראות של הטנקים הם לא כאלה גיבורים. אני שומע מה הם אומרים, רוב רובם רוצים לעצור".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב על הדיווחים בתקשורת: "בימים האחרונים אנו עדים להדלפות מגמתיות בנושא מתווה חטופים שקורעות את המשפחות ואת העם, ופוגעות במאמצים האדירים שמושקעים בנושא. החזרת החטופים היא לא רק מטרה עם קדימות בציר הזמן, היא חוב מוסרי של המדינה. המטרה הזו דחופה, והיא לא מחליפה את המחויבות להסיר את האיום של חמאס שלא נרפה ממנה. לא נרפה ממנה לעולם".

ציר רוסיה, איראן ולבנון יזם דיון באו"ם לסיום המלחמה

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון מיוחד בדרג שרי חוץ בנושא המלחמה בעזה, כדי להוביל מהלך לסיום המלחמה. את הדיון יזמו שרי החוץ של איראן, רוסיה, לבנון והרשות הפלסטינית.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נשא דברים בדיון ותקף בחריפות את הקריאות להפסקת אש: "למרבה הפלא רבים כאן קוראים להפסקת אש אך לא חושבים על ההשלכות לכך. מה לדעתכם יקרה אם תהיה הפסקת אש? אני אומר לכם מה יקרה: חמאס יישאר בשלטון. חמאס יתארגן מחדש. שוב הישראלים יצטרכו להתמודד עם ניסיון לטבח ולשואה נוספת. זה מה שאתם רוצים בשבילנו? שפעם נוספת, ישראל תאלץ לצאת למלחמת הגנה בעזה? אתם מצפים מאיתנו להסכים להפסקת אש ולהשאיר את החטופים שלנו במנהרות הטרור של חמאס? כל עוד חמאס יישאר בשלטון, צפוי לנו עתיד קודר. איך אתם יכולים לקרוא להפסקת אש ולדבר על פתרון לסכסוך באותו זמן? זהו אוקסימורון מוחלט. זה בלתי אפשרי. חמאס חותר להשמדת ישראל ואם אתם תומכים בעמדה שתשאיר את חמאס בשלטון, אינכם יכולים להעמיד פנים שאתם מייחלים לפתרון הסכסוך. 18 השנים האחרונות הוכיחו זאת".

בנוסף, השגריר ארדן התייחס בדבריו לגודל האבסורד בהזמנת שר החוץ האיראני לנאום באו"ם על ישראל והמצב במזרח התיכון: "השר עבדולאהיאן מייצג את המשטר שמחמש ומנחה את חיזבאללה לפגוע באזרחנו. הוא מייצג את המשטר שמעביר נשק ומודיעין לחות'ים".

עוד אמר ארדן: "האם שר החוץ של איראן הגיע לכאן כדי לשאת באחריות? כולנו יודעים את התשובה. לבסוף תקף שגרירינו לאו"ם את שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שנכח באולם: "כמו שכל חברות המועצה פה יודעות, רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן".

תגיות:יואב גלנטשחרור חטופיםהאומות המאוחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה