הרבנית חגית שירה

מה ייתן לך כוח? בית קטן. פינה שקטה מידי פעם

זה יכול להיות בחוץ, במרחב הפתוח, ליד הים או בנוף מרגיע... העיקר להיות לבד, לבד ובשקט... השתיקי את כל הקולות, הקשיבי לשקט

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"...והאמת, שהיה למשה רבנו חוץ למצרים בית אחד מוכן לתפילתו והתבודדותו, וגם היום הבית ההוא קיים ועומד במצרים, והוא בית קדוש וחוגגים שם היהודים אשר בכל הארצות ההם... ועל זה היה אומר משה: בצאתי את העיר אפרוש כפי אל ה'..." (אברבנאל).

דבריו המופלאים של האברבנאל ענו לי תשובה נפלאה לשאלה ששאלתי לא אחת: מאיפה היה למשה רבנו כוח? כוח לשאת את העם, לעמוד מול פרעה, להיות השליח להביא מכות קשות על מצריים, להיות השליח לגאול כשהוא מתמודד עם עם לא פשוט בכלל... הרי משה רבנו, כמה שהיה גדול, הרי היה בן אדם...

והאברבנאל האיר לי את העיניים! היה לו, למשה בית מחוץ לכל הרעש, בית שהיה מוכן לתפילה והתבודדות, שם היה פורש כפיו אל השם, שופך את הלב, עוצר, נושם ולוקח כוח ולהמשיך הלאה!

אחותי, לכל אחת מאיתנו יש מצרים שהיא רוצה לצאת ממנה, יש הפרעה שלה, ההפרעות, הילד קשה העורף, הפה הרע (שהיא מנסה לתקן, להפסיק להתלונן). כל אחת מחכה כבר לים סוף הפרטי שלה שייבקע... כל אחת מייחלת לארץ המובטחת, הרגועה, השלווה... והאמת היא, כולנו כעם כבר עייפים, וכואבות לנו הרגליים כאבי רגליים של אלפיים שנה!

אז מה ייתן לך כוח? בית קטן! כן, פינה שקטה מידי פעם, התבודדות, התבוננות, שקט רוחני, נשימות, תפילה... דיבור עם השם.

אני קוראת לזה חניה. אני לא יודעת מה בדיוק עשה משה רבנו בבית הקטן, ודאי היו שם אורות עליונים שאין לנו מושג בזוהרם... אני כן יודעת מה אני עושה לפעמים, וזה ממלא אותי כל כך ונותן לי כוח להתמודד ולהמשיך הלאה – חניה, ואין צורך בפנגו...

חניה:

ה – הרפיה

נ – נשימה

י – שם ה'

ח – חיוך

היכנסי לבית הקטן שלך. זה יכול להיות חדר, פינה שקטה... זה יכול להיות בחוץ, במרחב הפתוח, ליד הים או בנוף מרגיע... העיקר להיות לבד, לבד ובשקט... השתיקי את כל הקולות, הקשיבי לשקט.

כעת, הרפי את כל האיברים, תני להם לנוח מהלחץ של החיים. שימי לב דווקא לאיברים הכי פעילים אצלך... כתפיים, ידיים, לסת... הרפי, שחררי!

כעת, תנשמי, הכניסי אוויר דרך האף, שמרי אותו בפנים והוציאי לאט לאט, כמו מתוך קשית. עשי זאת מספר פעמים.

כעת התחברי להשם, דמייני את האות י', את האות ה', את האות ו' ושוב את האות ה'... אם את בחוץ, דמייני את האותיות הללו מאירות בשמיים, זה מרגיע מאוד. כעת תחייכי! זה טוב! רשב"י אומר בזוהר שמי שמאיר פנים פה למטה, מאירים לו פנים משמיים... האירי את פנייך, דברי עם השם, ספרי לו, שתפי אותו. בהצלחה.

תגיות:כחהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה