חדשות בעולם

בבריטניה מודאגים: עשרות מקרי הסתה לטרור, כולל של ילדים בני 11

בבריטניה מדווחים על עלייה מדאיגה באיומי הטרור. יחידת הפניות האינטרנטית ללוחמה בטרור קיבלה לאחרונה כ-3,000 הפניות לחומר מסית. קצין בכיר: "הקיצוניות המקוונת הזו היא חלק מאקלים מסוכן"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בבריטניה מדווחים ביממה האחרונה על עלייה מדאיגה באיומי הטרור במדינה בעקבות המלחמה בישראל. קצין המלחמה הבכיר במדינה סיפר כי מאז הטבח בשמחת תורה התבצעו בבריטניה 33 מעצרים בגין עבירות טרור: 19 מהם בהפגנות, 13 ברשתות החברתיות ועוד אחד בגין פיגוע שתוכנן לכאורה. מתוך העצורים, נגד שבעה בני אדם הוגש כתב אישום כשכל השאר שוחררו בערבות או שנותרו עדיין בחקירה.
יחידת הפניות האינטרנטית ללוחמה בטרור קיבלה לאחרונה כ-3,000 הפניות לחומר מסית, בהן 700 בעלות קשר לבריטניה. הדבר הזה מדאיג והוא גם מנוגד לחוק המקומי. 20% מבין העצורים היו מעורבים ב"שיחות מטרידות מאוד", בהם ילדים מתחת לגיל 18 וגם ילדים עד גיל 11.

"זה יוצא דופן, משהו שמדגים את הנפח והעוצמה של הרטוריקה המקוונת סביב הסכסוך המתמשך. אנחנו תמיד רואים זינוקים אחרי תקריות טרור, אבל מה שראינו מאז הטבח הוא הזינוק הכי גבוה ומתמשך שנצפה", אמר בכיר במשטרה הבריטית. "כל זה מתרחש באינטרנט בצורה שהיא, מניסיוננו, חסרת תקדים".

ב"סקיי ניוז" דווח חל זינוק בקריאות למוקד ללוחמה בטרור ולאחרונה המספר הוכפל. "הקיצוניות המקוונת הזו היא חלק מאקלים מסוכן. אני חושב שזה מציב אותנו בנקודה שהיינו מתארים כרגע כרדיקליזציה", הדגיש אותו הקצין הבכיר. "חלה עלייה של 25% במודיעין המדווח למשטרה. זאת עלייה משמעותית מהרמות הרגילות שדווחו. המשמעות היא שיותר מידע מודיעיני לגבי טרור פוטנציאלי וקיצוניות אלימה שזורם במערכות שלנו מאשר בשנים האחרונות. המידע מגיע מדיווחים מן הרשת, דיווחים מהציבור ומסוכנות הביון הבריטית".

ולא רק בבריטניה מסוכן. בשבוע שעבר אמר הפוליטיקאי היהודי פול ג’ייקובסון ממפלגת "חזית החירות" בדרום אפריקה בראיון ל"מעריב" כי כבר 32 שנה הוא נמצא בדרום אפריקה ומעולם לא ראה את בני הקהילה היהודית מפוחדים כל כך. "הם מרגישים מאוימים ולא בטוחים כי יש בדרום אפריקה אוכלוסייה מוסלמית מאוד בולטת ורועשת, למרות שבפועל הם אחוז קטן מהאוכלוסייה, שברובה היא נוצרית תומכת ישראל, אבל הם מאוד אגרסיביים ועושים רעש", סיפר. "יום אחרי הטבח ניסינו לקיים מטעם המפלגה עצרת תמיכה בישראל, ונתקלנו ב־3,000 מפגינים תומכי חמאס מאוד אלימים שלא אפשרו לנו לקיים אותה. יש ימים שאני מקבל הנחיה ביטחונית שלא להגיע למשרד בגלל איומים על חיי, כשיש באזור מפגינים תומכי חמאס".

תגיות:בריטניהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה