בריאות ותזונה

מתוק, טעים ובריא: 5 סיבות טובות להתחיל לאכול תאנים

גם אם מעולם לא נמניתם עם אוהבי הפרי הבשרני, יתכן שתשנו את דעתכם אחרי שתקראו על כל המעלות הרבות שטמונות בו. התאנים נמצאות איתנו עוד מימי המקרא, מלאות בערכים תזונתיים ייחודיים ובטעם שאין לטעות בו. פרי התאנה הוא אחד משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל, ואוהבי הפרי לא מוכנים לוותר עליו גם במחיר מופקע. מוכנים לנסות? יֹאכַל פִּרְיָהּ

אא

אגלה לכם סוד: מעולם לא אהבתי תאנים. עד לפני כמה שנים הכרתי רק את הגרסה המיובשת, זאת שמגיעה בחבילות דביקות ולא נגישות. לפני זמן מועט הכרתי חברה שסיפרה לי כי תאנה היא הפרי האהוב עליה, וכל מה שיכולתי לחשוב באותו הרגע זה עד כמה מוזרה ההצהרה הזו. בינינו, מי מחשיב תאנה כפרי מועדף, נגמרו התפוחים בעולם?! ובכן, מחקר קצר ושיטוט ברחבי הרשת גילה לי שיש לא מעט אנשים חובבי תאנים, מכורי תאנים, ואפילו שפים שמכינים מנות גורמה קטנטנות מהפרי במחיר מופקע בהחלט.

את התאנים אפשר לאכול טריות - יש לבדוק אותן היטב לפני האכילה ויש כאלו שכלל לא אוכלים את הפרי בגלל שהוא נגוע מאוד, או מיובשות לאחר בדיקה מדוקדקת כפי שמוסבר בסרטון הבא:

 כך או כך, התאנה היא פרי שלא כדאי להתעלם ממנו, ויש לכך סיבות טובות: 

  1. פצצת בריאות סגולה

התאנה היא פרי בעל ערך תזונתי גבוה. היא מהווה מקור טוב לוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. התאנה מכילה כמות גבוהה של ויטמין K, ויטמין C, מגנזיום, אשלגן וחומצה פולית. היא גם מכילה כמות נאה של סיבים תזונתיים, אשר מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, מונעים בעיות מעיים ומשפרים את פעילותם.

  1. טובה ללב ולעצמות:

התאנה מכילה כמות גבוהה של אשלגן – 680 מ"ג ל-100 גר', אשר מסייע לשמור על לחץ דם תקין. היא גם מכילה כמות נמוכה של נתרן, אשר יכול להעלות את לחץ הדם. באופן מפתיע מכילה התאנה גם 162 מ"ג סידן, שהם כ-16% מהצריכה היומית המומלצת למבוגר. הסידן נחוץ לבניית עצמות חזקות ולבריאות השיניים, וצריכה לא נאותה של המינרל עשויה להוביל לחולאים ובעיות גופניות.

  1. טובה לכולסטרול ונוגדת סרטן:

בנוסף לוויטמינים ולמינרלים, מכילה התאנה פיטוכימיקלים, אשר יכולים לעזור להוריד את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בדם. פיטוכימיקלים הם חומרים טבעיים המצויים בפירות, ירקות ודגנים מלאים, ונחשבים לבעלי תכונות אנטי-סרטניות.

  1. מעולה לעור:

התאנה מכילה כמות יפה של ויטמין C, אשר חיוני לבריאות העור, עוזר לו להתחדש ומגן עליו מפני נזקי הסביבה. בנוסף, התאנה תורמת לניקוי ולהתחדשות של מחזור הדם, דבר שמשפר באופן ניכר את מראה העור. בשל התכונות האנטי בקטריאליות של הפרי, נהגו עוד בימי קדם לרקוח מוצרי טיפוח לפנים מתאנים. גם בימינו, מוצרי קומסטיקה רבים משלבים בתוכם את הפרי העסיסי.

  1. טעימה במיוחד

אוהבי הפרי מעידים על טעם משובח, מתקתק וייחודי. לטענתם, שווה להשקיע בבדיקה מדוקדקת של הפרי הטרי או היבש, כדי ליהנות מטעמה המשובח של התאנה כבר בט"ו בשבט הקרוב.

תגיות:טו בשבטתאנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה