בין אדם לחברו

איננו עם ככל העמים. נקודה. אנחנו יהודים!

כך זה בפרשיות אלו, וכך זה לנצח נצחים: דווקא מתוך שיא השפל והשעבוד, מתגלה וקם העם הנפלא בעולם

אא

עצור הכל! כן, פשוט עצור הכל. קח לך כמה רגעים של הפסקה (מספיק שישים שניות) וחשוב במילים אלו: "אני יהודי!". חזור על כך שוב ושוב – "אני יהודי!". תן לתחושת האושר למלא אותך. אשריך שזכית להיות חלק מהעם המיוחד הזה!

בפרשות השבוע הקרובות אנו לומדים על ההתייחסות המיוחדת שיש לקב"ה רק לעם ישראל, גם כשאנו במקומות הנמוכים ביותר. גם כשהתדרדרנו לקומה מינוס ארבעים ותשע בשערי הטומאה, גם שם הקב"ה שמע שוועתנו וגאלנו גאולה שלמה.

כך זה בפרשיות אלו, וכך זה לנצח נצחים: דווקא מתוך שיא השפל והשעבוד, מתגלה וקם העם הנפלא בעולם. עם קטן ואיכותי ששוכן במקום שאת שמו אפילו אי אפשר לכתוב אלא על הים. העם היחיד שפותח יום יום את מהדורות החדשות בכל רחבי העולם. עם ללא הפסקה עם איכות יצירות, פטנטים, ספרים וחיבורים, בכמות גדולה יותר ממה שמייצרים ביחד כל שאר העמים. עם שגם בשעות השפל, כשהוא נרדף ונרמס ומשול כעפר לרגלי שאר העמים, עדיין מזהיר את חשכת השמים עם אין ספור כוכבים. העם המופלא, שגם בשעות שהיה נראה חלש ושברירי, מעולם לא התייאש, לא נכנע, ותמיד חשף חוש הומור בריא. העם בעל היסטוריית שיא של רדיפות וניסיונות השמדה של ממש, ובכל זאת תמיד מצליח לגלות את עצמו כל פעם מחדש. עם שאת סוד קיומו כולם תמיד מנסים להבין: איך כל פעם מחדש קם בעוצמה ומתגבר כלביא? איך עם קטן המפוזר בין עמים אכזריים, שורד נגד כל הסיכויים? זה לא עניין של אמונה ולא עניין דתי – אפשר בהחלט לקבוע באופן מדעי: מדובר כאן בעמו של אלוקים.

לא לחינם נמשלנו לזית, הפרי היחיד שדווקא כאשר כותשים אותו הוא מפיק שמן זך ומשובח, שצף על כל שאר הנוזלים, מקרין אורה לכל סביבותיו, משפר את החשיבה ועוד סגולות נפלאות!

עם ישראל נמשל לזית, גם אם אינו מרשים בגודלו, ולפני שכותשים אותו הוא קשה ומר.

כדי לראות זאת לא צריך לעשות הרבה. רק קצת התבוננות, קצת לסנן את רעשי הרקע, ומיד רואים את כל הטוב הפנימי שיש בעם ישראל.

וכאן הזדמנות עבורי להודות לארגון הידברות באופן אישי, על שהעניק לי את הזכות להיות שותף למסע בתוך ארגון שלקח על עצמו כבר לפני שנים משימה קשה: להרים את עם ישראל ולחשוף את היופי הפנימי שלו המלא קדושה. לחשוף את מה שהיה ידוע משנות דור ואולי קצת נשכח לפעמים. ברוך הוא אלוקינו שבחר בנו מכל העמים.

תגיות:יהודיםבין אדם לחברו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה