ונשמרתם

הילד התלונן על כאבי בטן, לא תאמינו מה הוא בלע

בן 8 התלונן על כאבי בטן עזים. בצילום רנטגן התגלה ממה הוא סובל: "אכל כמות גדולה של סוכריות גומי והחשד הראשוני שעלה היה חסימת מעיים – אבל לא"

(צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית)(צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית)
אא

בן 8 מגן יבנה הגיע למרכז רפואי מאיר לאחר שהתברר כי סבל מכאבי בטן עזים – אבל מה שהתגלה בבדיקה הדהים אפילו את הרופאים. אמו מספרת כי כשבנה היה בלימודים הוא שיחק עם ילדה שהביאה מגנטים לבית הספר. "בעת המשחק הוא הכניס את המגנטים לפה ובלע אותם. כאשר הגיע הביתה התלונן על כאבי בטן חזקים", אמרה. "הגענו למיון הילדים של מרכז רפואי מאיר בגלל שכאבי הבטן היו עזים".

ד"ר הדס יחיעם, רופאה בכירה במחלקה לרפואה דחופה ילדים ראתה את הילד כשהגיע. "הילד הגיע כשהוא סובל מכאבי בטן והקאות. האם סיפרה כי הוא אכל כמות גדולה של סוכריות גומי, והחשד הראשוני שעלה היה חסימת מעיים, אך ראינו שהטיפול שקיבל אינו מקל. אף על פי שלא סיפר כי בלע מגנטים, בשיחה עם אמו היא שיתפה כי לעיתים הוא מכניס דברים לפה. החלטנו לשלוח אותו לצילום רנטגן, בו ראינו כעשרה מגנטים במעי.

"חשוב לציין כי בליעת מספר מגנטים היא מסוכנת מאוד – כאשר המגנטים נפרדים זה מזה בתוך המעיים, כל אחד מהם עלול להימצא במקום אחר במעי, ולהדביק לולאת מעי אחת לשנייה. בכך הם עלולים לגרום לנמק של דופן המעי ואפילו לנקב בדופן, ובהמשך לזיהום מפושט בחלל הבטן".

ד"ר גנדי בוקלן, רופא מומחה במחלקת כירורגיית ילדים במאיר, אשר ניתח את הילד, מסביר: "לאחר שראינו בצילום הרנטגן את שרשרת המגנטים במעי, הוחלט להכניסו לניתוח באופן דחוף. בניתוח מצאנו חור בין הלולאות של המעי, שנגרמו על ידי המגנטים שנמצאו בלולאות שונות של המעי (פיסטולה). במהלך הניתוח הוצאנו את המגנטים וסגרנו את החור שנוצר".

ד"ר יחיעם וד"ר בוקלן מציינים כי "בליעת מגנטים על ידי תינוקות וילדים היא בעיה שכיחה בעיקר בגילאי שנה עד שלוש, אך קורית גם בקרב ילדים בגילאים גדולים יותר. יש לשים לב במיוחד בקרב ילדים הנוטים להכניס לפיהם חפצים, כיוון שמתוך סקרנות הם עלולים לבלוע מגנטים לאחר ששמו אותם בפיהם. חלק מהמגנטים, בעיקר אלו שמשמשים כמשחקי משרד למבוגרים, הם בעלי כוח משיכה חזק במיוחד, וחשוב מאוד להרחיקם מהישג ידם של ילדים ותינוקות, וודאי למנוע הכנסתם לגני ילדים ומוסדות חינוך".

אמו של הילד מבקשת להדגיש: "חשוב כי ההורים ידעו שלא מדובר במשחק שמיועד לילדים. בבתי ספר ובגני ילדים צריכים לשים לב לכך שזהו משחק מאוד מסוכן, ולאסור על הכנסתו".

תגיות:ניתוחחסימת מעיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה