חדשות בעולם

איראן: עשרות הרוגים בפיצוצים סמוך לקבר קאסם סולימאני

באיראן מדווחים על שני פיצוצים סמוך לבית הקברות בעיר כרמאן, בו קבור קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר שחוסל ב-2020. גורמים רשמיים במדינה: מדובר בפיגוע טרור

  • כ"ב טבת התשפ"ד
(קרדיט: shutterstock)(קרדיט: shutterstock)
אא

כלי התקשורת באיראן דיווחו בצהריים (רביעי) על שני פיצוצים שאירעו בדרך המובילה לבית הקברות בעיר כרמאן שבדרום-מזרח המדינה. בבית הקברות קבור קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל לפני ארבע שנים במתקפה אמריקנית בנמל התעופה של בגדאד.

הפיצוץ התרחש במהלך צעדה שנערכה במקום לציון יום השנה למותו של סולימאני. עד כה נמנו למעלה מ-70 הרוגים וכ-170 פצועים.

גורמים רשמיים באיראן, בהם סגן מושל מחוז כרמאן, טענו כי מדובר במתקפת טרור. הרשת האיראנית "טסנים" דיווחה, כי שני מטעני חבלה הופעלו בשלט רחוק בהפרש של כמה דקות ביניהם. 

בתוך כך, יממה לאחר חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי בביירות, ראש המוסד דדי ברנע השתתף היום בהלווייתו של צבי זמיר, ראש המוסד לשעבר. בנאום שנשא בהלוויה, שיגר ברנע איום לעבר מחבלי החמאס שהשתתפו במתקפה הרצחנית על יישובי הדרום: "אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה, והמוסד - היום כמו לפני 50 שנה - מחויב לבוא חשבון עם הרוצחים שפשטו על עוטף עזה בשבעה באוקטובר, עם המתכננים ועם שולחיהם",

"זה ייקח זמן, כפי שלקח אחרי הטבח במינכן, אבל ידנו תשיג אותם בכל מקום שיהיו בו", הצהיר ברנע. "תדע כל אם ערבייה שאם בנה היה שותף לטבח ב-7 באוקטובר, דמו בראשו".

תגיות:איראןפיצוץקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה