חם ברשת

נס ההצלה המרטיט של מאי חייט: "פתאום השוטרת צועקת: 'תתפללו'"

סיפור ההצלה המפעים של מאי חייט שניצלה בנס מהמסיבה ברעים, לאחר שבכיר המחבלים שחרר אותה כנגד כל הסיכויים, ואמר לה 'לכי'

אא

מה הסיכוי שצעירה יהודייה תשרוד את בכיר המחבלים ותצא ללא פגע מהמסיבה ברעים שבה עבדה כברמנית, כשהמחבל בעצמו אומר לה 'לכי' ומשחרר אותה לחופשי? סיפורה המפעים של הניצולה מאי חייט ממשיך לרגש את הרשת. 

מרגע חדירת המחבלים לשטח המסיבה, מאי לא הפסיקה לומר 'שמע ישראל' ולהתפלל חזק בתוך הבור שבו הסתתרו, עד ששמונה מחבלים מצאו אותם. זה מה שסיפרה חייט השבוע בראיון איתה: 'ואז השוטרת אומרת לשוטר: 'אתה מבין שאנחנו הולכים למות היום'. ולידנו יש ארבעה שוטרים עם נשק, את מרגישה בטוחה, את חושבת שיהיה בסדר - עד שהשוטרת צועקת עלינו בשיא הפחד שלה: 'יום שבת היום, חג סוכות היום, תתפללו הכי חזק שאתם יכולים, ותרוצו".

הם מתחילים לרוץ. אלפים ביחד, זה לצד זה. 

ואז יש שטח ממש פתוח, וראיתי את אבי קורא לי. הוא מלאך שאלוקים שלח אליי, באמת. הוא פשוט נופף לנו מרחוק, ואמר לנו: 'בואו, פה בטוח'. אנחנו מתחילים לרוץ בשדה, פתאום הוא רואה בור. המחבל הראשי אומר בקשר 'שני חטופים', משהו כזה... ואני שואלת אותו, אתה חוטף אותנו? הוא אומר לי 'חוטף', 'חוטף'. מהרגע שיצאנו מהבור, הוא פשוט כל כמה דקות בא עם קרש, ועושה לי ככה על הראש. צ'פחות, רק בשביל להשפיל. ואנחנו מתחילים להגיע לאזור של גופות. הם מושיבים אותנו על הברכיים, עם הפנים לגופות, ואני בטוחה שזהו. הם שוחטים אותנו עכשיו ליד הגופות. אבי נשאר על הברכיים. באתי לקרוא לו, והמחבל אמר לי עכשיו את לא מתערבת".

בשלב זה היו המחבלים צריכים להעלות אותם אל רכבם, כדי שיצטרפו לשאר החטופים. 

"הם התיישבו איזה שש מאחורה, ואחד שבא להניע ונשאר שרק אני והמחבל ששומר עליי צריכים לעלות. ואני לרגע לא צועקת, לרגע לא משתוללת, אני לא מראה לו שאני מפחדת ממנו. אני מסתכלת לו בעיניים, והאוטו לא מניע. הוא ניסה כמה פעמים, ופתאום היה שם כאוס ביניהם. הם התחילו צעקות, משהו קרה שם... פתאום אנחנו מתחילים ללכת לכיוון המסיבה. מגיעים לאיזה קנטה, הוא מרים ענבים, והוא מרים את הענבים כאילו הוא מצא זהב. את יודעת איזה מבסוט הוא היה? והוא נותן לי ענב לאכול, ואני אומרת חייבים לכבד אותם, ואני אוכלת את הענב. ואז הבחור עם הסכין בא. הוא עושה לי: 'אם את הולכת, אני הורג אותך', והוא מנופף לי עם הסכין. ואני עושה לו: 'אני לא הולכת לשום מקום'. ואז השני עונה לו משהו בערבית והם מתחילים להתווכח ביניהם. הוא היה עם הפצמ"ר ביד והבחור שעמד ליד מצביע לו על הנצרה, כאילו הוא אומר לו: 'מה אתה מתקרב אליי ככה? עוד שנייה אתה תפוצץ את כולנו'.

"אני כאילו מבינה מה הם אומרים בלי להבין מילה. ואז הוא מבקש ממני את הז'קט בפנטומימה. הבאתי לו את הז'קט. והוא פתאום עושה לי: 'לכי'. אמרתי לו 'לא'. הרגע הוא אמר לי אם את הולכת אני הורג אותך. אני אומרת, מה, תשחקו איתי עכשיו תופסת? אני עושה לו 'לא, לא'. הוא אומר לי: 'לכי'. אני מתחילה לרוץ".

ואז קורה הבלתי יאומן. 

אחרי שעות בחזקת המחבלים - הבכיר שבהם חס על חייה, ומחליט לשחרר אותה לחופשי. "וכולם התחילו לשיר 'שיר למעלות', אני לא יודעת מאיפה. ואף אחד לא באמת דתי. ואנחנו שרים באוטו 'שיר למעלות', תוך כדי שהוא נוסע בטירוף לאופקים. 

תגיות:מסיבהרעיםהצלהמאי חייט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה