חדשות בעולם

מרגש: השף היהודי שהעדיף מסעדה כשרה על פני כוכב מישלן

אוהד אמזלג היה אמור לקבל כוכב מישלן, אבל הפך את המסעדה לכשרה. אחרי שוויתר על החלום התבשר: המסעדה הכשרה שלו הפכה לאחת מתוך 20 המסעדות הטובות בצרפת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים נבחרה מסעדת "גפן" של השף הישראלי אוהד אמזלג, הממוקמת בפריז, לאחת מ-20 המסעדות הטובות בצרפת. העיתוי כמעט מושלם: בחודש נובמבר, לאחר גילויי האנטישמיות הרבים שהתגלו בצרפת, הודיע אמזלג כי הוא מחליט להפוך את המסעדה הפופולרית שלו לכשרה.

"לפני כמה חודשים פתחתי את גפן בפריז, מסעדה גסטרונומית שעוסקת באוכל מהים והתססות", כתב אמזלג ברשת החברתית והוסיף: "הביקורות מהללות, מדריך מישלן כבר שלח מייל בקשה שנשלח חומרים לקראת כניסה למדריך (משהו שכל הקריירה שלי חלמתי עליו), אבל החלומות שלי לעם שלי יותר גדולים מכל מדריך כזה או אחר, מכל ביקורת כזאת או אחרת".

כלומר, את אמזלג לא עניין אם יקבל כוכב מישלן או לא. הוא היה מוכן לוותר על החלום שלו כדי להפוך את המסעדה שלו לכשרה ולתמוך בעם שלו בתקופה קשה כל כך. עכשיו הוא לא מתכוון לוותר, וישאיר את המסעדה כשרה גם בעתיד. בפוסט שהעלה הוא תקף: "סימנתם בתים של יהודים בפריז עם מגן דוד כמשהו מבייש? אני מסמן את גפן במגן דוד בגאווה! עם הנצח לא מפחד עם ישראל חי!".

אחרי האקט, שזכה לתגובות רבות, אמזלג קיבל שתי בשורות מרגשות: הראשונה היא הבחירה לאחת המסעדות הטובות בצרפת, בדיוק לאחר שהפכה לכשרה, והשניה: הוא זיהה את בנו, המשרת ברצועה, אחד הלוחמים בתמונה המפורסמת של לוחמי צה"ל, שהשתלטו על בניין הפרלמנט בעזה. "שבועיים לא ראיתי או שמעתי מהבן שלי, והנה עלתה תמונה והוא שם. הלב שלי לא עומד בזה", כתב.

תגיות:כוכב משלןאוהד אמזלג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה