חדשות בארץ

היום ה-83 למלחמה: דיון בקבינט על המשך הלחימה ושחרור חטופים

קבינט המלחמה יעסוק בסוגיה בהמשך לפגישות שנערכו בין השר רון דרמר לבכירים בממשל ביידן. צה"ל הכין את התוכניות להמשך הלחימה. 65 מיליון קבצים עם חומר מודיעיני נתפסו בעזה

הרמטכ"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

קבינט המלחמה יקיים הערב (חמישי) דיון מיוחד שיעסוק בשלושה נושאים: היום שאחרי המלחמה, המשך הלחימה והמשא ומתן לשחרור חטופים.

גורמים מדיניים ציינו כי הדיון לגבי עתיד הרצועה מתבקש מזה זמן רב, גם בשל הדרישה האמריקנית. לא צפויה הערב החלטה גורלית ועם זאת הרעיונות שיוצגו יועברו גם לאנשי ממשל ביידן בשבוע הבא, בעת ביקורו המתוכנן בארץ של מזכיר המדינה אנטוני בלינקן. ישראל, כזכור, מתנגדת להעביר את השליטה על הרצועה לרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן, שהצהיר כי הוא מצדד בשילוב החמאס בשלטון החדש שיוקם.

בנוגע לחטופים, הרי שישראל העבירה הצעה לקטאר לפיה היא תקיים הפוגה מהלחימה למשך שבוע עד עשרה ימים, בתמורה לשחרור 40 חטופים. ישראל מסכימה לשחרר שלושה אסירים פלסטינים תמורת כל חטוף שישוחרר מעזה. החמאס, שעד כה התנגד לכל משא ומתן כל עוד ישראל לא מכריזה על סיום המלחמה, הודיע הערב כי מחר תגיע משלחת מטעמו למצרים כדי לדון בנושא.

בנוסף, הקטארים העבירו הערב מסר לישראל עם פרטים בסיסיים לגבי מתווה חדש לעסקת שחרור חטופים. פרטי המסר שהועבר נותרו חסויים עד לדיון בישראל. בחדשות 12 דווח כי העיסקה שונה מהמתווה שנעשה בו שימוש בעבר ומההצעה הישראלית שהועברה למצרים. 

הערב הותר לפרסום כי ג'ודי ווינשטיין חגי, שנחטפה יחד עם בעלה מניר עוז בשביעי באוקטובר, אינה בין החיים. בשבוע שעבר התקבלה הודעה דומה על בעלה גדי. בכך עלה מספר החטופים שנרצחו ל-22.

בנוסף מקורות צבאיים מסרו כי ההערכה נכון להיום היא שבעזה מוחזקות לפחות 15 גופות של חיילים, אך הנושא נמצא בבדיקה. זהותם של שבעה מהם ידועה, ושמותיהם הותרו לפרסום בחודש האחרון.

65 מיליוני קבצים עם חומר מודיעיני נתפסו עד כה בעזה

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב במפקדה הקדמית של אוגדה 98, הפועלת בחאן יונס. לדברי השר, "הכוחות שלנו מגיעים למרחבי לחימה שבהם לא היינו. לוחמי צה"ל מגיעים לחמ"לים, לחדרי תחמושת ולמתקני ייצור. הפעולה כוללת היתקלויות ומביאה תוצאות. הפעולה חיונית להשגת מטרות המלחמה ולכן מוקצים לה כוחות רבים, גם בצירים הלוגיסטיים, באבטחה של האזור - אנחנו רואים תוצאות של השמדת האויב".

צה"ל פרסם נתונים על היקף החומר המודיעיני שנתפס במפקדות מחבלים בעזה. על פי דובר צה"ל, נתפסו מעל ל-65 מיליון קבצים, עוד חצי מיליון מסמכים, תוכניות מבצעיות וחוברות תורת לחימה של חמאס.

החומרים הועברו ליחידת איסוף מודיעין ושלל טכני באגף המודיעין ואנשי היחידה ניתחו אותו והעבירו הנחיות בהתאם לכוחות הפועלים בשטח, דבר שסייע להתקדמות הלחימה.

בין המסמכים שנמצאו: מפות פירי מנהור, מפות קוד מבצעיות, פריסת הכוחות של גדודי חמאס ברצועה, מיקומי עמדות צליפה ותצפית, מיקומים מדויקים של זירות מטענים ועמדות נ"ט.

עוד אותרו: תורות לחימה סדורות של גדודי חמאס, לוחות זמני ירי רקטי מתוכננים ולמקומות ספציפיים בישראל כנמלי תעופה ובסיסים צבאיים, מיקומי מחנות אמ"ן בדרום, שיטת טיפול סדורה בחטיפת ישראלים ואחזקתם כבולים בחדר ממולכד, שימוש במכשירי קשר ומחשבים מוצפנים ואמצעי למידה רבים על צה"ל.

התקדמות בח'אן יונס. חוסל בנו של בכיר חמאס

מקורות פלסטינים דיווחו הערב כי צה"ל חיסל את מחמד עיסא, בנו של מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף ומספר 2 בזרוע הצבאית של חמאס. עיסא הבן חוסל בפעולה ממוקדת בח'אן יונס.

לוחמי צה"ל פועלים בתוך חאן יונס ומתקדמים לתוכה בפעילות ממוקדת. בנוסף הכוחות פועלים במחנות הפליטים במרכז הרצועה, כשבמוקד מחנה הפליטים אל בורייג' ומרחב דיר אל בלאח. גם בצפון הרצועה ומרכז העיר עזה נמשכים הקרבות מול מחבלים שנותרו באזור.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה