חדשות בארץ

השרים החליטו: קבינט ניהול המלחמה הוא שיקבע מועד לסיום הפעולה העצימה בעזה

בהתאם להחלטה, הקבינט המצומצם שהוקם לניהול המלחמה הוא יחליט האם ומתי צה"ל ישנה את אופי הלחימה. האמריקנים טוענים שישראל הציעה לחמאס מתווה לשחרור חטופים

כוחות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את קבינט ניהול המלחמה להחליט על השלבים הבאים של המלחמה. כך דווח היום (חמישי) ב-YNET. על פי ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב השרים החברים בקבינט המורחב, קבינט המלחמה יקבע האם ומתי לעבור משלב ב' לשלב ג' - שהוא למעשה מעבר מפעולה עצימה לפעולות נקודתיות.

פעולות אלה יכללו כניסות ויציאות של כוחות לרצועה לטובת טיהור, מבלי הישארות שלהם בשטח.  גורמים מדיניים העריכו כי השלב השני יסתיים עוד לפני סוף ינואר. זו הדעה הרווחת גם בקרב הפיקוד בצה"ל.

אמש התייחסו להמשך הלחימה השר בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. לדברי גנץ, "התחלנו חזק, עכשיו צריך להגביר ולהמשיך. המערכה תימשך ותורחב בהתאם לצורך".

הרמטכ"ל קיים אתמול הערכת מצב בצפון ובסיומה מסר כי אושרו תוכניות להמשך הפעולה, כולל מול חיזבאללה, לדבריו המלחמה תימשך חודשים ארוכים.

ישראל הציע מתווה לשחרור חטופים

בישראל ממתינים להודעה של המתווכים הקטארים על תשובת חמאס להצעה הישראלית לעסקת שחרור חטופים. הודעה כזו צפויה להגיע בימים הקרובים. בישראל יש פסימיות באשר לתשובה של חמאס. ארגון הטרור דחה בתחילת השבוע הצעות נוספות שהועלו על ידי המצרים, ודרש את סיום המלחמה בתמורה לשחרור חטופים.

לפי דיווח בחדשות 13, ישראל וארה"ב עדכנו את ההצעה לחמאס והיא כוללת שלושה שלבים: בשלב הראשון - שחרור 40 חטופים תמורת הפוגה של שבוע עד 10 ימים, ושחרור אסירים לפי מפתח של שלושה אסירים על כל חטוף משוחרר. בשלב זה ישראל תיסוג מאזורים מאוכלסים, תפסיק את הפעילות האווירית ותאפשר תנועה של אזרחים עזתים מדרום לצפון הרצועה.

בשלב השני ישוחררו חיילות וגופות של חיילים, וצה"ל ייסוג לקווים אחוריים יותר שיוכרעו במשא ומתן בין הצדדים. על השלב השלישי יתקיים משא ומתן לצורך סיום המלחמה. חמאס יוותר על השליטה ברצועה ויעביר אותה לממשלת מומחים וישחרר חיילים.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שוחח על כך עם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, שביקר שלשום בארה"ב. סאליבן מסר כי "יש מאמצים לשחרר את החטופים הנותרים המוחזקים בשבי חמאס. שוחחנו על התוכנית ליום שאחרי המלחמה, כולל הממשל והביטחון ברצועת עזה ועל מעבר לשלב אחר בלחימה שמטרתו מיקוד ביעדי חמאס בעלי ערך גבוה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה