חדשות בעולם

סערה בארה"ב: שוחרר מהכלא אדם שנכלא בטעות למשך 48 שנה

השבוע שוחרר מהכלא בארה"ב אסיר שנכלא על לא עוול בכפו - למשך 48 שנה. מדוע דווקא עכשיו, ומדוע נחלץ לעזרתו עורך דינו?

אא

השבוע השתחרר מהכלא אחד האסירים הכי 'מתוקשרים' בהיסטוריה של ארה"ב: גלן סימונס, כיום בן 71, נכלא בשנת 1974 במתקן הכליאה של מדינת אוקלהומה לאחר שהואשם ברצח של אישה בשם קרולין סו רוג'רס. 

במשך 48 שנה טען סימונס שלא ביצע את הרצח ש'הודבק' אליו, אך טענתו נפלה על אוזניים ערלות בכל הדיונים שבהן נכח, וועדות השחרורים פסלו אותו בזו אחר זו - כאמור, עד לשבוע. 

סימונס זוכה השבוע במשפט החדש שנפתח והתנהל בתיקו בבית המשפט המחוזי של אוקלהומה, שם קיבל את החתימה כי "העבירה בגינה נשפט ונכלא לא בוצעה על ידו". את החתימה הזו קיבל סימונס ב'נס' לאחר שעד ראייה שהגיע לדיון העיד כי זיהה חשודים אחרים שביצעו את הרצח, והעיד כי סימונס לא נכח כלל בזירה. 

על סמך העדות שלו החליטה התביעה לזכות את הנאשם מכל וכל, לאחר ש"לא נמצאו כל ראיות הקושרות אותו לרצח".

בית המשפט יזכה אותו בפיצוי של 175,000 דולר - הפיצוי שניתן על הרשעה שלא כדין, אך זה יקרה רק בעתיד. מי שנחלץ לעזרתו כעת הוא לא אחר מאשר סנגורו, עו"ד ג'ו נורווד שמבקש להתחשב בתנאים המיוחדים של האסיר המשוחרר, ששילם מחיר כבד מדי על הטעות שעשו אחרים. את בקשתו לתרומות כספיות עבור סימונס מעגן עורך הדין במצבו הרפואי של סימונס, שמתמודד עם מחלת הסרטן. "גלן נאלץ לחיות מטוב ליבם של אנשים, פשוטו כמשמעו, כך האיש שורד עכשיו, משלם שכר דירה וקונה אוכל. לקבל פיצוי זה לא בטוח כי זה יקרה רק בעתיד והוא צריך לקיים את עצמו כעת", סיכם עורך הדין. 

תגיות:עונשרצחטעותשחרורכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה