חדשות בארץ

יפן הטילה סנקציות על מנהיגי חמאס; צה"ל עצר חברה במועצת הרשות הפלסטינית

ממשלת יפן הודיעה שהיא מקפיאה נכסים וכספים ששייכים ליחיא סניוואר ומרואן עיסא. בפעילות צה"ל ביו"ש הוחלט לעצור את חאלדה ג'ראר, חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם החזית העממית

אמל"ח שנתפס ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)אמל"ח שנתפס ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
אא

ממשלת יפן הודיעה היום (שלישי) כי החליטה להטיל סנקציות אישיות נגד בכירי החמאס יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא. מזכירות הקבינט היפני פרסמה הודעה לפיה הסנקציות כוללות הקפאת נכסים, תשלומים והעברות של כספים.

ההחלטה היפנית מתווספת לסנקציות שהטילה ממשלת יפן על תשעה בכירים נוספים בחמאס לפני כמה שבועות. גורמים מדיניים בישראל ציינו כי מדובר בשינוי משמעותי מצד המדינה, שבעבר תמיד קראה להפסקת אש מיידית בין ישראל לפלסטינים.

כזכור, שרת החוץ היפנית יוקו קמיקאווה נפגשה בטוקיו עם משפחות החטופים, ויפן גם נמנעה בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הקריאה הרוסית להפסקת אש.

חברת המועצה הפלסטינית נעצרה שנתיים אחרי ששוחררה ממעצר

צה"ל פעל הלילה ביו"ש ועצרה 33 מבוקשים בחשד למעורבות בפעילות טרור. בנוסף הוחלט לעצור את חאלדה ג'ראר, חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם החזית העממית. היא נעצרה בביתה ברמאללה. גורמי הביטחון סימנו אותה כראש החזית העממית ביו"ש.

ג'ראר שוחררה מהכלא הישראלי בחודש ספטמבר 2021, לאחר שריצתה עונש מאסר של 14 חודשים בגין חברות בארגון טרור והסתה. אז נעצרה במסגרת חקירת השב"כ שפענחה את הפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב הי"ד בקיץ 2019. הפיגוע בוצע על ידי חולייה של החזית העממית שפעלה ביו"ש, שתכננה להוציא אל הפועל פיגועים נוספים. לאחר מעצרה של ג'ראר הופעל לחץ לשחררה, בין היתר מצד הקהילה הבינלאומית.

בעיר אל בירה נעצרו פעילי חזית עממית בכירים נוספים באזור רמאללה ובנימין. בין הפעילים הבולטים שנעצרו: ראמי פדאיל, חסאן שתיה ורשאד כראגה.

במהלך מעצר המבוקשים הלילה אותר מבנה במחנה הפליטים נור א-שמס שבאזור טול כרם ובו נמצאו עשרות כלי נשק, מטענים ואמצעי לחימה, שהושמדו על ידי לוחמי צה"ל.

תגיות:יפןמלחמת חרבות ברזלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה