סמארטפונים ואינטרנט

טיק טוק סירבה לפרסם סרטונים הקוראים להשבת החטופים ואישרה מודעות פרו-פלסטיניות

הרשת החברתית הפופולרית טיק טוק סירבה להעלות קמפיין ממומן של משפחות החטופים, בעוד שאישרה מודעות פרו-פלסטיניות. עובד בכיר בחברה טען במסמך פנימי, כי האחראים על התוכן תומכים בגלוי בחמאס

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

רשת החדשות האמריקנית פוקס ניוז מדווחת כי ברשת החברתית טיק טוק סירבו להעלות קמפיין ממומן של פורום משפחות החטופים הישראלים, בזמן שאישרו קמפיינים של ארגונים שתומכים בפלסטינים.

קמפיין משפחות החטופים, שאושר לפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, כלל סרטונים קצרים על חייהם של הישראלים שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, עם קריאה להשבתם. טיק טוק סימנה את הקמפיין כ"קמפיין פוליטי" וסירבה להעלות אותו לאוויר, למרות שהסכימה להעלות קמפיינים של ארגונים פרו-פלסטיניים, בהם נראים ילדים בעזה שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות הלחימה.

עוד דווח בתחקיר של רשת פוקס, כי עובד בכיר בטיק טוק ישראל תיאר במזכר פנימי כיצד מדיניות הפרסום של החברה אינה שוויונית ומוטה לטובת קבוצות פרו-פלסטיניות. לדבריו, יש הרבה עובדים בחברה שתומכים באופן גלוי בחמאס ובתנועות טרוריסטיות קיצוניות, וביניהם גם עובדים שאחראים על פיקוח התוכן. לכן, כמות התכנים ברשת נגד יהודים ומדינת ישראל רק עולה.

יוסי לובטון, איש פרסום ממטה משפחות החטופים, סיפר לרשת החדשות כי כמה שבועות לאחר הטבח, פנו אנשי המטה לטיק טוק ונאמר להם כי "לפי המדיניות שלהם, אנחנו לא יכולים להציג קמפיינים בתשלום בגלל שהם נחשבים לפוליטיים או גרפיים מדי. הם אמרו לנו שמדובר במדיניות ברורה שמיושמת הן לגבי הצד הישראלי והן לגבי הצד השני, ולכן התחלנו להציג את הקמפיין הממומן בפייסבוק ובגוגל במקום".

רשת טיק טוק אמרה בתגובה לתחקיר כי "ההאשמות הללו הן שקריות ואינן משקפות את המדיניות של טיקטוק בשום צורה. מדיניות הפרסום שלנו מאוד ברורה בנוגע למה מותר להיות מפורסם בפלטפורמה ואנחנו מפעילים אותה באופן שווה לכל המודעות בטיקטוק. אנחנו משקיעים באופן רב באימון הצוות שאחראי למודרציה להפעיל את המדיניות שלנו באופן עקבי".

בעקבות הדיווח, פנה שר התקשורת שלמה קרעי להנהלת טיק טוק בדרישה לתקן "עוול נורא", והודיע כי בימים הקרובים צפוי משרדו לקבל תשובה לגבי אישור פרסום המודעות תחת התיוג "יחד ננצח".

תגיות:חטופיםטיק טוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה