בין אדם לחברו

5 דברים שאתם יכולים לעשות ממש עכשיו כדי לעזור לחיילינו היקרים

מרגישים חוסר אונים נוכח המצב? מקווים להתעורר לבוקר מואר עם בשורות טובות ולשמוע שכל חיילינו היקרים בריאים ושלמים? אספנו לכם 5 דברים שאתם יכולים לעשות ממש עכשיו כדי להשפיע לטובה ובאמת לסייע. "אלו דברים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם כבר הבנתם שצריכת חדשות לא עוזרת לשיפור המצב במדינה, וכבר השכלתם להבין שאפליקציות המבזקים השונות תורמות אך ורק לבניית חרדה מתמשכת - אתם מן הסתם מחפשים דרך שבה כן תוכלו לעזור. רובנו אזרחים בעורף, חסרי כל שליטה על ההנהגה המדינית, על החלטות מבצעיות או על הלחימה בעזה. התחושה שיש מערכה שלימה שמתנהלת מבלי שתהיה לנו כל אפשרות לדעת מה יהיה בסופה או במהלכה – מתסכלת מאוד.

יחד עם זאת, ישנם מספר דברים שאנחנו כן יכולים לעשות על מנת לסייע. אמנם אין לנו שליטה על שום דבר מלבד עצמינו, אך עשיית מעשה, להבדיל מחוסר עשייה משתק שרק גורם לנו לרוץ לחדשות ולהתאכזב בכל פעם, יכולה להועיל הרבה יותר.

1. לקרוא תהילים

דבר ידוע ומקובל בעם ישראל הוא שאמירת תהילים מושיעה ומגינה על האדם מצרות רבות. מעבר לקרבה המיוחדת לקדוש ברוך הוא, אותה חש מי שקורא תהילים בכוונה, הקריאה עצמה מושכת שפע של ישועות בגשמיות ורוחניות. גדולי ישראל העידו על כך שקריאת תהילים דוחה פורענויות ופגעים שהיו אמורים לבוא על האדם (ואפילו על כל בני דורו), ומאידך מזכה אותו בשפע ברכות והצלחות. דוגמא לכך אפשר למצוא בדבריו של הרב חיים ויטאל (תלמידו של האר"י הקדוש): "אם תהיה לאדם צרה גדולה – יתענה יום או יומיים או ג' ימים, ויקרא בכל יום ספר תהילים בכוונה, ויינצל ב"ה".

על אמירת תהילים אומר השל"ה הקדוש: "אין לנו דבר גדול יותר מספר תהילים, שכלול מן הכל. רבים שבחם לה' יתברך, ורבים מזמורים הם על התעוררות התשובה. ורבים מזמורים הם של בקשות מחילה וסליחה, והכל מיד ה' השכיל דוד המלך ע"ה ברוח הקודש. והאומר תהילים הוא כמתפלל, והוא גם כן כעוסק בתורה".

מעניין לדעת שפרקי התהילים נקראים  גם "מזמורים", ויש לכך סיבה טובה. כתוב שפסוקי הקודש "מזמרין ומכריתין ומחתכין את הקליפות השורות בתפילה, ומעכבות אותן מלהגיע אל כיסא הכבוד".

עשו לכם מנהג קבוע לקרוא תהילים בכל יום, והקדישו זאת להצלחת החיילים הקדושים שלנו.

 

2. לקבל על עצמך קבלה ברוחניות

כוחה של קבלה טובה גדול לאין שיעור מכל קטרוג בשמיים. חשבו על תחום אחד שהייתם רוצים להתחזק בו, וקבלו על עצמכם קבלה אחת, אפילו קטנה, לזכת החיילים הנמצאים עכשיו בלחימה. הקבלה יכולה להיות ברכת המזון בכוונה, ברכת אשר יצר מן הכתוב או אפילו דרישה בשלומו של שכן מבוגר. חשבו על מעשה טוב או מצווה שיש ביכולתכם לקבל על עצמכם, והקדישו את זכות המצווה לחיילים היקרים.

 

3. ללמוד הלכות לשון הרע

מעלת הלימוד של הלכות לשון הרע גדולה מאוד, ויכולה להוסיף זכויות רבות בשמיים. אומר החפץ חיים: "דִּכְלָל הוּא בְּכָל הָעִנְיָנִים, מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה. וְלָכֵן כְּמוֹ שֶׁהָאָדָם כּוֹבֵשׁ אֶת עַצְמוֹ וּבוֹלֵם פִּיו מִלְּדַבֵּר דִּבְרֵי גְּנוּת עַל חֲבֵרוֹ וּלְעוֹרֵר מְדָנִים עָלָיו, כֵּן לְמַעְלָה אֵין הַמְקַטְרֵג יָכוֹל לִפְתֹּחַ פִּיו לְדַבֵּר קַטֵּגוֹרְיָֹא".

אדם שלומד הלכות לשון הרע, נעשה בקי ויודע אילו דיבורים מותר לדבר ואילו לא. בכך הוא מונע את עצמו מלדבר גנות על חברו, ומונע קטגוריה ודין על עם ישראל בשמיים. קבלו על עצמכם לימוד יומי של 2 הלכות לשון ביום לזכות החיילים היקרים, והעניקו להם מתנה אדירה של שמירה והגנה רוחנית מלמעלה.

 

4. להתנדב

כתוב בספרים הקדושים שמעשה טוב אחד מכריע את הכף. עשייה חיובית, כמו למשל התנדבות עם קשישים, ביקור פצועים בבתי חולים, בישול לחיילים או כל מעשה טוב אחר שאתם יכולים לקבל על עצמכם – מוסיפה טוב וחסד בעולם וממתיקה חרון האף. עשו מעשים טובים והקדישו את הזכות העצומה הזו להצלחת החיילים הלוחמים בחירוף נפש.

 

לתרום לצדקה

כתוב  במשלי: "וצדקה תציל ממוות". רגילים לתת צדקה לפני שבת בהדלקת הנרות? נהדר. הרגילו את עצמכם לתת צדקה מדי יום. אפשר להניח קופת צדקה ליד הדלת שתזכיר לנו להכניס כמה מטבעות לתוכה באופן קבוע לפני היציאה מהבית. דאגו לכך שהצדקה שלכם תגיע למקומות טובים העוסקים בלימוד תורה וקירוב רחוקים, והקדישו את הזכות העצומה לחיילנו היקרים. כך תוסיפו עבורם חומת הגנה רוחנית.

ולסיום  - כתוב כבר שאין כוחנו אלא בפה. אל תפסיקו לדבר עם השם ולבקש במילים שלכם שמירה והגנה לכל עם ישראל, אמן!

תגיות:בין אדם לחברוהתנדבותמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה