חדשות יהדות

מטלטל: האם החפץ חיים 'חזה' את המאורעות של ימינו ואת אכזריות הערבים?

ספר חדש על החפץ חיים מביא ציטטות שלו ממאורעות שונים שקשורים גם לימינו אנו, ועונה על שאלת השאלות: האם לרדת מהארץ או להישאר בה למרות הפחד והקושי נוכח המראות שאנו עדים להם בזמן זה, המכונה 'אחרית הימים'?

אא

האם ר' ישראל מאיר הכהן מראדין, המכונה 'החפץ חיים' - צפה בדברי קדשו את הטבח האכזרי על ידי מחבלי החמאס, וכן את הפחדים והחששות בקרב היהודים שחיים בארץ בעקבות זאת?

הסופר החרדי רבי דב אליאך פרסם ספר חדש על החפץ חיים, ובו הוא מביא התבטאויות שונות של 'החפץ חיים' לאחר פרעות תרפ"ט. למרבה הפלא, בדברים שאמר ישנה רמיזה על האירועים שאנו חווים בעת הזאת. "הגאולה תבוא אחרי התגלות רשעת כל הגויים, ושוויון נפשם כלפי התעללות ביהודים. אני רואה בחוש איך שמתקרב יום החשבון הגדול והנורא כלפי כל האומות, כיוון שעוברים בשתיקה על מעשי אחיהם השופכים דמי ישראל נקיים. עם ישראל מובטח מפי הגבורה שלא יכלה ח"ו. היכן הוא מקום הפליטה? מנבא עובדיה הנביא - 'ובהר ציון תהיה פליטה', ולכן אנו צריכים להכשיר את ארץ הקודש למקום קדוש בשביל האומה, כי רק שמה תהיה הפליטה לישראל". 

"בראש השנה האחרון לחיי מרן החפץ חיים, לפני התקיעות הוא התנמנם ברוב חולשתו, ואמר שהוא רואה עננים שחורים קודרים בשמי אירופה, אבל הוסיף ואמר כי מי שיעלה לארץ ישראל - יינצל", מביא הרב אליאך ומצטט את דברי החפץ חיים: "כל איש שיש לו מוח בקודקודו יסע לארץ ישראל ויקנה בית ואחוזה, כי העיר ברלין וגם הכרכים בחו"ל יחרבו, וארץ ישראל תמלט. בקשתי האחרונה בהפרדתי מאתכם היא על דבר חיזוק התורה והישיבות, והנני מזכיר הנבואה האחרונה של אחרון הנביאים, שקודם הבטחת 'הנני שולח לכם את אליה הנביא', דרש מאתם 'זכרו תורת משה עבדי', באשר זהו עיקר חייהם וזכותם לגאולה שלימה".

אחד הציטוטים היותר רלוונטיים לדור שלנו הוזכר אחרי מאורעות תרפ"ט כאשר אחד היהודים שאל את החפץ חיים האם עליו לעלות לארץ ישראל, והגיב בתגובה שיכולה לשפוך אור גם על ימינו אנו: "התורה הקדושה היא נצחית. כשאומרת על ישמעאל 'והוא יהיה פרא אדם', המשמעות היא כי לנצח יהיה פרא אדם. אפילו יתאספו עמי התרבות בעולם לחנכו ולעשותו בן תרבות, לא יעלה בידם כלל, כי לא בן תרבות הוא. ואף הם ישכיל ללמוד ויהיה למשל עורך דין הוא יהיה עורך דין פרא אדם. מכל מקום, אין חשש זה צריך להיות עיכוב לעלות לארץ ישראל", סיכם. 

תגיות:אירועיםחפץ חייםשבעה באוקטובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה