בריאות ותזונה

חשבתם לנעול נעליים בלי גרביים? זה הנזק שייגרם לכם

אחרי חודשים של חום, רבים נועלים נעליים סגורות - אבל צריכים לדעת כמה דברים קודם. הנה מה שיש לשוק להציע. וגם: איזו גרב מתאימה לחצאית, ולמי מתאימים "גרבי ברך"?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני כשלושה חודשים ארה"ב סערה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שאמור להתלבש באופן ממלכתי, נעל נעלי סקצ'רס ללא גרביים. בתקשורת "חגגו" על זה: האם נשיא יכול לנעול נעליים ללא גרביים ואיך זה משתלב בעולם האופנה החדש? מתברר כי לאחרונה יצאו לא מעט אזהרות בנוגע לנעילת נעליים ללא גרביים. התנהלות יומיומית כזאת, מתברר, עשויה לסכן אתכם.

"עודף לחות עלולה לגרום לפטרת בכפות הרגליים ובציפורניים. השימוש בגרביים מצמצם את הסיכון לפטרת. מעבר לכך, שימוש בגרביים חדשים באופן יומיומי שומר על היגיינת כף הרגל ומונע זיהומים. העובדה שאת הנעליים אנחנו, מן הסתם, לא מכבסים כל יום מה שגורם לכל מי שמתהלך בלי גרביים להיות חשופים יותר לזיהומים", אומרת ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה של הכללית במחוז דן - פ"ת, לחדשות 12. לטענתה, הבעיה המרכזית בהליכה ללא גרביים טמונה בלחות שמצטברת.

ד"ר פלורנטין מבחינה בין "גרבי לאופר", גרביים בפרופיל נמוך, בלתי נראות ואינן מבצבצות מעל לסניקרס, ש"מעניקות את המראה היחף בלי להיות יחפים". היא כותב ש"גרביים אלו מתאימות לנעלי סניקרס נמוכים, לנעלי ספורט סליפ אין ולנעלי ספורט במראה עדין, ללא שרוכים. הן מושלמות לעונת הסתיו. בשילוב עם חליפת עסקים לעומת זאת, יתקבל מראה מרושל ולא מוקפד".

לגבי "גרבי קרסול", גרביים המגיעות לגובה הקרסול, היא כותבת: "מתאימות מאוד עם כל סוגי נעלי הספורט החצאיות ולסניקרס. המראה המתקבל הוא ספורטיבי ומתאים לכל פעילות ספורט. רצוי לבחור בגרביים מנדפות זיעה, מבד דק וקליל.

לגבי "גרבי קרואו ושורט קרואו" היא כותבת: "גרבי קרואו הם הגרביים בגובה הפופולרי ביותר ומתאימות לכל סוגי הנעליים, לנמוכי קומה עדיף לבחור בשורט קרואו שהן מעט קצרות יותר".

לגבי גרבי ברך, בהם עושים שימוש נפוץ גם במגזר החרדי היא כותבת: "הן מגיעות עד אורך מעט מתחת לברך, מוצעות בדרך כלל מבד עבה ולכן מתאימות לעונה הקרה. הן יכולות להשתלב במראה עם חליפות, יש לקחת בחשבון שהן מחממות מאוד ולסובלים מחום רצוי לבחור בגרבי קרואו עדינות יותר מבד קליל".

תגיות:נעלייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה