חדשות בארץ

הלחימה בעזה מתרחבת למרחב רפיח, פשיטה על בתי בכירי חמאס בחאן יונס

חיל האוויר ביצע מספר תקיפות נקודתיות בעיר רפיח ובסביבתה. לוחמים פשטו על בתי בכירי חמאס, והשמידו משאית עם רקטות וניהלו קרבות בג'באליה

פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

מלחמת חרבות ברזל נמשכת והיום (רביעי), ביומה ה-75, היא מתרחבת דרומה, כפי שהצהירו שלשום שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי.

אלוף פיקוד הדרום, ירון פינקלמן, אישר בעת בביקור בחאן יונס: "אנחנו בשלב חדש של התקפה באזורים חדשים. הרבה מגעים עם מחבלים - ההתקפה הזו תימשך גם מעל הקרקע וגם בתת קרקע. נמשיך ונתקדם גם לאזורים נוספים שעדיין לא תמרנו אליהם".

הרמטכ"ל נפגש היום עם לוחמי מילואים בגבול הצפוני ואמר להם: "אנחנו לא חוזרים למה שהיה קודם. זאת אומרת זה לדחוק עוד, זה לקבע את זה ולהחזיר פה את התושבים, נטועה וכל קו הגבול, למצב אחר שהוא הרבה יותר בטוח. התפקיד שלנו כלובשי מדים זה להכין את האופציה הראשונה, להיות מוכנים לה בצורה מאוד טובה, ללחימה. איך שלא יהיה בשנה הקרובה תהיה הרבה עשייה".

חיל האוויר ביצע היום תקיפות במרחב העיר רפיח שבדרום הרצועה, ומטוסי קרב תקפו נקודתית מספר מטרות בעיר. כמו כן הותקפו בגבול ציר פילדלפי, המשמש את חמאס להברחת אמצעי לחימה. כזכור, שלשום חיסל צה"ל בעיר רפיח, בהכוונת שב"כ, את צבחי פרואנה, בלדר הכספים של הזרוע הצבאית. התקיפות היום ברפיח מהוות התרחבות של הפעולה הצבאית.

הלחימה במרכז וצפון הרצועה נמשכת למרות הצהרת צה"ל על שליטה מלאה בג'באליה ובבית חאנון. לוחמים מחטיבת הנח"ל וצוות קרב חטיבתי 551 פשטו ביממה האחרונה על יעדים במרחב ג'באליה. כחלק מהפשיטה איתרו הלוחמים משאית עליה התקין החמאס רקטות ארוכות טווח. במסגרת הפשיטה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה נוספים בהם נשקים. הלוחמים השמידו את המשאית ואת הרקטות.

למרות התקיפות המרובות חמאס מצליח עדיין לשנע ולשגר רקטות אל שטח ישראל. למרות זאת, בצה"ל מדגישים כי כוחות קרקע וחיל-האוויר סיכלו מתחילת הלחימה בכירים ופעילים רבים מהמערך האווירי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף סוכלו חוליות טיל זעיר קרקע אוויר, חוליות כלי טיס בלתי מאוישים וחוליות רחפנים, טרם הוציאו לפועל פגיעה בכוחותינו.

כזכור, בראשית הלחימה הושמדה מערכת גילוי כלי טיס שפיתח חמאס במשך שנים, אשר הוחבאה בתוך דודי מים על גגות של בתי אזרחים ברצועה, במטרה לזהות ולעקוב אחר כלי טיס של צה"ל. בכך, חיל-האוויר, בשיתוף אגף המודיעין ושב"כ, שללו מחמאס את יכולתו לייצר תמונת שמיים רחבה.

בנוסף, מודיעין מדויק הביא לזיהוי ולתקיפה בזמן אמת של עשרות עמדות משגר אשר כיוונו טילים לתוך שטח הרצועה במטרה לפגוע בכוחות המתמרנים, ונתקפו עשרות עמדות שיגור כטב״ם אשר הוצבו על גגות בתי אזרחים.

בלחימה ביממה האחרונה צוות הקרב החטיבתי 7 פשט על בתי בכירים של ארגון הטרור חמאס בלב חאן יונס, שם חשפו תשתית תת-קרקע ובה מערכות מים וחשמל. לוחמי המילואים של צוות קרב חטיבה 551 זיהו במהלך היום מחבלים שהסתתרו במבנה במרחב ג'באליה. בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, ובהכוונת מכלול האש החטיבתי, תקף כלי טיס את המבנה והמחבלים חוסלו. במרחב זה הותקף מבנה נוסף בו זוהתה עמדת נ"ט שעל פי החשד בוצע ממנה ירי לעבר כלי רכב צבאיים.

בכירי המערך האווירי של חמאס (קרדיט: דובר צה"ל)

צה"ל ביצע שורת תקיפות בלבנון

לאחר 24 שעות כמעט של שקט החיזבאלה שיגר אחר הצהריים רקטות לעבר מוצבי צה"ל בשטח ישראל. צה"ל תקף קודם לכן באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות שיגור, מפקדה מבצעית ומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון.

כמו כן, צה"ל ביצע משעות הבוקר ירי ארטילרי וירי טנקים במספר מוקדים בשטח לבנון להסרת איום ותקף תשתית טרור נוספת של חיזבאללה.

הערב זוהו 5 שיגורים משטח סוריה לעבר צפון רמת הגולן. אזעקות נשמעו ביישובים מסעדה ועיין קיניא. צה"ל השיב בירי אל מקורות הירי.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה