חדשות בארץ

סיכול ממוקד ברפיח: חוסל חלפן הכספים של חמאס

צה"ל ושב"כ חיסלו את צבחי פרואנה, חלפן כספים שהיה מעורב בהעברתם של עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילות הזרוע הצבאית של חמאס

תקיפה ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי מטוס קרב חיסל ברפיח, בהכוונת השב"כ, את צבחי פרואנה, חלפן כספים שהיה מעורב בהעברתם של עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילות הלחימה של הזרוע הצבאית של חמאס.

פרואנה נחשב לאיש הכספים הבולט בארגון הטרור. בשנים האחרונות הוא ניהל, יחד עם אחיו, את עסקי חלפנות הכספים, "המסאת". בצה"ל ציינו כי יכולתה של הזרוע הצבאית של חמאס להילחם תלויה בכספים המועברים אליה דרך חלפנים, ובלעדיהם יכולת זו נפגעת משמעותית. פרואנה היה אחד מהחלפנים הבולטים והבודדים שביכולתו להעביר לזרוע הצבאית של החמאס כספים בהיקף הדרוש ללחימה. 

פרואנה העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית, בידיעה שהכספים חיוניים להמשך יכולתה להילחם. הכספים שימשו, בין היתר, להתעצמות צבאית, לתשלום משכורות המחבלים בזמן המלחמה ולמימון הפעילות המלחמתית של חמאס, על כלל מערכיה.

חמאס משתמש באנשי כספים לטובת קבלת הכספים המועברים מאיראן וממקורות גיוס שונים בחו"ל. החלפנים מבצעים את העברות הכספים באמצעות שיטת הקיזוז והלבנת ההון, תוך הימנעות משימוש במערכת הפיננסית הבינלאומית.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחמאססיכול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה