חדשות בארץ

מזכיר ההגנה של ארה"ב: "נמשיך לתמוך במשימתה של ישראל לאתר ולשחרר את החטופים"

לויד אוסטין נפגש בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. בהצהרה שמסרו נתניהו ואוסטין לא נמסרו פרטים על מתווה צמצום הלחימה

פגישת נתניהו - אוסטין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)פגישת נתניהו - אוסטין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (שני) עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, ועם רמטכ"ל צבא ארה"ב צ'ארלס בראון. בפגישה השתתפו מהצד הישראלי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. בתחילת הפגישה מסרו נתניהו ואוסטין הצהרות לתקשורת. הערב ייפגש אוסטין עם חברי קבינט המלחמה.

נתניהו פנה לאורח וציין כי "אנחנו נלחמים מלחמה של ציוויליזציה נגד ברבריות. אני יכול לומר שכששוחחנו, ציינתי שוב את מחויבותה של ישראל להשיג ניצחון מוחלט מול חמאס. אנחנו חושבים שזאת לא רק המלחמה שלנו, אלא במובנים רבים גם המלחמה שלכם, משום שאתם מובילים את כוחות הציוויליזציה בעולם. זהו מאבק מול ציר הטרור האיראני שכעת מאיים לסגור את המעבר הימי במצר באב אל-מנדב. זהו איום על חופש השיט של העולם כולו. אני מעריך את העובדה שאתם נוקטים בפעולות כדי לפתוח את המצר. זה לא אינטרס ישראלי בלבד, אלא אינטרס של כל העולם המתורבת".

מזכיר ההגנה אוסטין: "אני כאן כדי להדגיש את מה שהנשיא ביידן אמר שוב ושוב: 'המחויבות שלנו לישראל אינה ניתנת לערעור'. אני יודע שישראל מדינה קטנה ומלוכדת, ואני יודע שכל אזרחי ישראל הושפעו מהרשע העצום שביצע חמאס. אני נמצא כאן כדי להתאבל אתכם על הנשמות הטהורות שנלקחו מכם בשבעה באוקטובר, ואני כאן גם כדי לעמוד לצד המשפחות של אלה שעדיין נמצאים בעזה, וביניהם גם אזרחים של ארה"ב. מחויבותה של אמריקה לישראל איתנה. אל לו לאף אדם, ארגון או מדינה לבחון את הנחישות שלנו. בים האדום, אנחנו מובילים כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעיקרון הבסיסי של חופש השיט. תמיכתה של איראן בהתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים חייבת להיפסק. אנחנו נמשיך לספק לישראל את הציוד הנדרש כדי שתוכלו להגן על המדינה שלכם, כולל תחמושת קריטית, רכבים טקטיים ומערכות הגנה אוויריות".

"נמשיך לתמוך במשימתה של ישראל לאתר ולשחרר את כל החטופים. אני נמצא פה גם כדי שנוכל לדון בדרכים שבהם נוכל לתמוך בישראל בצורה הטובה ביותר בדרך לביטחון בר קיימא. משמעות הדבר היא טיפול בצרכים דחופים תחילה - עלינו לדאוג שסיוע הומניטרי רב יותר יועבר לשני מיליון העקורים בעזה, ועלינו להפיץ את הסיוע הזה באופן טוב יותר".

ה-CNN דיווחה כי אוסטין הגיע לישראל כדי להציג בפני הקבינט את מה שארה"ב רואה כצעדים להמשך הלחימה. זה כולל צמצום הלחימה העצימה בתוך כחודש לכל היותר, ומעבר ללחימה נקודתית.

אוסטין נפגש הערב ביחידות עם שר הביטחון גלנט ובסיום הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

גלנט אמר בהצהרה, לצד שר ההגנה כי "פעילות צה"ל נגד צמרת חמאס בחאן יונס חוצה את שלבי המלחמה ותימשך עד להשגת המטרה, גם בשלבים הבאים". לדבריו, בצל הלחצים האמריקניים, "שנינו נלחמנו בטרור ושנינו יודעים שזה לוקח זמן". שר הביטחון הוסיף כי "ישראל וארה"ב מעולם לא היו בעלות מטרות משותפות כל כך. המלחמה הזו היא לא מלחמה נגד אזרחי עזה. אנחנו נלחמים באויב אכזר שמתחבא מאחורי אזרחיו. לעומת אויבינו, אנחנו פועלים לצמצם את הפגיעה באזרחים. אנחנו גם פועלים להעביר סיוע הומניטרי, אך בכל פעם שאנחנו מדברים על בעיות הומניטריות צריך להזכיר את 129 החטופים בעזה".

בנוגע ליום שאחרי הלחימה ברצועת עזה אמר גלנט: "חשוב לבסס משהו אחר בעזה, זן הסיבה שערכנו את הפגישות האלה עם האמריקנים. אנחנו יודעים שחמאס לא ישלוט בעזה. אנחנו יודעים שיהיה לנו חופש לנטרל כל איום עתידי ושלא יהיה איום צבאי על ישראל מעזה. ישראל לא תשלוט על עזה באף אופן אזרחי. אנחנו בונים את התשתית לשליטה על ידי גורם בינלאומי". גלנט התייחס גם לחיזבאללה ואמר: "ישראל לא תהסס לתקוף בצפון אם לא יימצא פתרון דיפלומטי לנוכחות חיזבאללה בגבול עם ישראל".

אוסטין הצהיר כי "כולם שילמו מחיר כואב מדי כדי לחזור למציאות של 6 באוקטובר. מגיע לישראלים ולפלסטינים תקווה. אנחנו נמשיך ונפעל מתוך אמונה ששתי מדינות הן אינטרס משותף לישראלים והפלסטינים. אי יציבות וחוסר ביטחון רק משחק לידיים של חמאס. ארה"ב פועלת לוודא שהסכסוך לא יעבור את גבולות עזה. עם זאת, איראן ממשיכה לתמוך בקבוצות טרור המאיימות על האזרחים באזור ויכולות להביא ללחימה כוללת. וושינגטון לא מעוניינת במלחמה ואנחנו קוראים לאיראן לקחת צעד אחורה. דמוקרטיות הן חזקות ובטוחות כשאנחנו פועלים לפי חוקי המלחמה. נמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, לצד צמצום פגיעה באזרחים והכנסת סיוע הומניטרי".

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר במסיבת העיתונאים המשותפת עם שר הביטחון יואב גלנט כי ב-7 באוקטובר "חמאס ביצע את אחת המתקפות הנוראיות בהיסטוריה של הטרור. אף מדינה לא צריכה לסבול או להכיל פעולות כאלה ולישראל יש את הזכות להגן על עצמה מולם". הוא הוסיף: "פעילי חמאס מתחבאים מאחורי אזרחים פלסטינים תמימים, הם לא מייצגים אותם. הם נחושים להמשיך במעגל הסבל עבור הפלסטינים והישראלים. אנחנו נמשיך לפעול למען עתיד ישראל ולעתידם של הפלסטינים".

תגיות:בנימין נתניהוֿלויד אוסטיןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה