חדשות בארץ

3 חטופים נהרגו בעזה מירי חיילי צה"ל, חילופי אש בצפון ותקיפה נרחבת ברצועה: סיכום חדשות השבת

צה"ל מתחקר את האירוע בו ירו החיילים בשלושת החטופים, שיצאו מבניין בשג'עייה תוך שהם מניפים דגל לבן וקוראים "הצילו". לחימה בגבול הצפון ובחאן יונס. סיוע לעזה יוכנס דרך מעבר כרם שלום

אא

בניגוד לנהלים, חיילים ירו למוות בשלושה חטופים בעזה. שלושת החטופים: יותם חיים הי"ד, אלון שמריז הי"ד וסאמר טלאלקה ז"ל יצאו ממבנה בשכונת ש'געייה כשאחד מהם מניף דגל לבן. על פי תחקיר שערך צה"ל, כוח לוחמים סבר שמדובר במחבלים ופתח לעברם באש. שניים מהחטופים נהרגו במקום והשלישי נפצע ונמלט לתוך מבנה. החיילים כיתרו את המבנה, נכנסו אליו וקראו לחטוף, שסברו כי הוא מחבל, לצאת החוצה. כשיצא ירו בו למוות. רק לאחר מכן, בעת בדיקת הגופות, התבררה הטרגדיה.

מתחקיר שנערך בצה"ל עולה כי מדובר בהפרת הוראות הפתיחה באש מצד החיילים, האוסרות לפתוח באש על אזרחים לא חמושים, גם אם יש חשד שמדובר במחבלים, במיוחד אם טרם זוהו ככאלה. גופותיהם של שלושת החטופים ההרוגים הועברו לישראל.

קבינט המלחמה יתכנס לדון באפשרות לחדש את המשא ומתן לשחרור חטופים. ישראל העבירה מסר לקטאר, מצרים וארה"ב, לפיו יחודשו השיחות לבחינת עסקה חדשה שתביא לשחרור חטופים מעזה. ראש המוסד דדי ברנע נפגש בנורווגיה עם ראש ממשלת קטאר. החמאס הודיע בתגובה, כי לא ישחרר חטופים עד שישראל תודיע על סיום הלחימה.

הלחימה בעזה נמשכת, חילופי אש בגבול הצפון. חיילי צה"ל ניהלו במשך כל סוף השבוע לחימה ברצועת עזה, בדגש על שג'עייה, ג'באליה ומרחב חאן יונס. חיל האוויר ביצע עשרות תקיפה בדרום הרצועה ופגע בתשתיות חמאס וג'יהאד אסלאמי.

לוחמי יחידת מגלן, בשיתוף עם לוחמי שב"כ, חיסלו מחבלים בהיתקלויות באזור בחאן יונס בו נמצא אחד מבתיו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. בנוסף, הלוחמים פשטו על בית של ראש המערך הרקטי של צפון חטיבת חאן יונס, ומצאו בו אמצעי לחימה וחומרים מודיעיניים. על פי צה"ל, מספר חוליות מחבלים חוסלו בפעילויות.

בצפון, חיזבאללה שיגר בשישי ובשבת מטחי רקטות, טילי נ"ט, פצצות מרגמה וגם שני כטב"מים נושאי חומר נפץ לעבר מוצבי צה"ל ומרחבי יישובים בצפון. צה"ל תקף מספר פעמים מטרות של הארגון בדרום לבנון.

הקבינט אישר את פתיחת מעבר כרם שלום לצורך הכנסת סיוע לעזה. במשאל טלפוני, טרם כניסת השבת, אישרו שרי הקבינט את הבקשה האמריקנית לפתוח את המעבר לצורך הכנסת משאיות סיוע. בישראל ציינו, כי האישור ניתן בשל הצורך להגביר את הפיקוח על הציוד הנכנס לרצועה.

שר האוצר הודיע כי מחזיר הוא את המס על משקאות ממותקים, הפטור על הדיאט יוארך. לבקשת השר בצלאל סמוטריץ', משרד האוצר פרסם טיוטת צו להערות הציבור, שלפיה הפטור על משקאות ממותקים לא יוארך והמס יוחזר, מלבד על משקאות הדיאט והמיצים הטבעיים. הצעד מגיע אחרי שסמוטריץ' ביטל עם כניסתו לתפקיד את המס על המשקאות הממותקים שיזם קודמו בתפקיד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

סוכל פיגוע דקירה ביו"ש. דובר צה"ל עדכן כי סוכל ניסיון פיגוע דקירה נגד לוחמי צה"ל במילואים מגדוד 8109, שפעלו בעמדה צבאית סמוך לעיר שכם שבשומרון. הלוחמים חתרו למגע ופתחו בירי לעבר מחבל שאחז בסכין והתקרב לכוח, המחבל חוסל. אין נפגעים בקרב הכוחות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבתחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה