בין אדם לחברו

להוראות התקנת התוכנה לאיכות אישית קרא כאן

הבחירה החופשית לא מסתיימת בבחירה אחת. בכל פעולה אנחנו סוללים לעצמנו את המשך דרכנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו רוצים להיות "טובים"... הדרך הקלאסית והמקובלת להגיע לכך זה ע"י עשיית מעשים טובים. זה נכון וטוב, אך לא תמיד זה מספק את ה'סחורה' בקצב שהיינו רוצים ולעיתים אף גרוע מכך. מה עושים?

אז זהו, שכדי להיות טוב – חייבים להתקין תוכנה מתאימה. התוכנה היא: הלב.

"כי לא בעשיותיך הטובות לבד אנו מסתפקים, אלא רק שגם אתה בעצמך תהיה טובאנו רוצים" (הקדמה לספר חובת התלמידים). "לא די לך שתעשה מעשים טובים בלבד אלא שגם אתה תהיה טוב" (שם עמ' קל"ב).

וכך אמרו רבותינו: "טוב לבן שיניים מחלב – אמר ר' יוחנן: טוב המלבין שינים לחברו יותר ממשקהו חלב, שנאמר ולבן שנים מחלב אל תקרי לבן שינים אלא לבון שינים" (כתובות דף קיא).

"אמר רבי יצחק, כל הנותן פרוטה לעני מתברך בשש ברכות, והמפייסו בדברים מתברך באחת עשרה ברכות" (בבא בתרא דף ט ע"ב).

תני אבימי בריה דרבי אבהו: יש מאכיל לאביו אווזים מפוטמים וטורדו מן העולם (הבן יורש גהינום), ויש מטחינו בריחים ומביאו לחיי העולם הבא (קידושין לא ע"א). כלומר: יש אחד המביא לאביו כל טוב, אך מתנהג אליו בגסות – סופו יורש גהינום, ויש הגורם לאביו טרחה רבה לטובתו, וכל לבו נתון לאביו – סופו יורש גן עדן.

המשותף לכל הדוגמאות הנ"ל: הלב הוא המרכיב העיקרי בעיצוב אישיותנו.

לחייך לחבר – שווה יותר טוב מהמשקה שתיתן לו. לברך עני בחום – שווה יותר מהצדקה שתיתן לו. להתייחס יפה להורים – שווה יותר מכל המעדנים שתיתן להם.

לא כותרות, לא דרגות ולא תעודות. הלב הוא המרכיב העיקרי. ככה מייצרים איכות.

וכאן טיפ שכדאי לדעת: "בכל דבר שאדם עושה, נותנים לו רוח ממרום, והוא מסיע אותו לעשות דברים עוד כאלה, וזה הרוח אינו נח ואינו שקט עד שעושה עוד דברים כאלה" (הגר"א אבות ד', ב') כלומר: בכל פעולה שלנו אנו מייצרים רוח הדוחפת אותנו לעשותה שוב!

כלומר, אם עד היום הבנו שהבחירה החופשית מסתיימת עם ביצוע הבחירה, אומר לנו הגר"א ההפך. כאן הסיפור רק מתחיל! בכל פעולה אנו סוללים לעצמנו את המשך דרכנו באופן אקטיבי!

מידע מהפכני! אנחנו יכולים להשתמש במידע הנפלא הזה ולמנף אותו לעצמנו: גם אם איננו נמצאים במקום של "להיות טובים" לאורך זמן, אפשר להתחיל לייצר "בועות של טוב". "להיות טוב" למשך דקה אחת בלבד. פעם ביום. אפילו רק פעם בשבוע. דקה אחת של טוב רצוף, שהלב מציף וגואה על גדותיו. פעם אחת בשביל ההתחלה. הפעם הזו דומה ל"התקנת תוכנה". אחר כך הכל כבר יראה אחרת. נשמור על הבועה הזו ונתחיל לטפח אותה. נרחיב את גבולותיה ונגדיל אותה כל פעם עם עוד קצת טוב לב שופע.

במרחק לא רב של זמן נגלה שמתחילה להתפתח בתוכנו איכות חדשה. האיכות הזו תתפשט בנו יותר ויותר עד שתהפוך למציאות החדשה שלנו. התקנה נעימה ובהצלחה!

תגיות:נתינהבין אדם לחברו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה