פעילות הידברות

"רבים דואגים לערכות גשמיות, בהידברות דאגו לערכות רוחניות"

כך נראה המסע של הרב זמיר כהן שליט"א בבתי המלון למפוני העוטף - ההרצאות המרתקות, הערכות המהודרות והווי שחיזק את המפונים. בית ה' נלך

אא

ליל שבת לאחר הרצאה במלון למפוני העוטף.

הרב זמיר כהן שליט"א פונה לצאת מהאולם. אישה בוכייה ניגשה למוישי, נציג הידברות המסור, ואומרת לו שהיא לא ישנה בלילות. היא מספרת שבנה היה כבאי ברחבי העוטף ובאותה שבת הוא מיהר לצאת עם הכבאית שלו לשטח ואז המחבלים הארורים ימ"ש, ירו בו והוא מת במקום. אבל לא בגלל זה היא לא ישנה בלילות, אלא בגלל העבודה שהיא ראתה שקוברים את הבן שלה עם בגדים, מה שאומר שלא עשו לו טהרה כראוי, ובגלל זה היא אינה מצליחה להירדם בלילה.

מוישי ממהר לתאם עם הרב והאישה שיחה קצרה בצד מבלי שיפריעו להם. תוך שתי דקות, האישה יוצאת מאישה שבורה ובוכייה לאישה המאושרת עלי אדמות. הרב אמר לה: 'אני מקנא בך בזכויות שלך. הרוגי מלכות נקברים כך ללא טהרה. טוב שקברו אותו עם הבגדים. מקנא בזכויות שלך ושלו ואני רוצה שתברכי אותי את". ככה, במילים הללו הרב הוציא את האישה שמחה.

זהו סיפור, אחד מני אלף, מתוך השבת המדהימה שעברה על מפוני העוטף עם הרב זמיר שליט"א.

מכל הגילאים והסגנונות

בחירום ובשגרה, בהידברות לא נחים לרגע: בין שלל הפעילויות והיוזמות השונות למען עם ישראל בתקופה מאתגרת זו, דואגים בארגון למפוני העוטף השוהים בימים אלו בבתי מלון השונים ברחבי הארץ ומרימים להם את המורל, עד כמה שניתן.

מיד לאחר פונו מפוני העוטף לבתי מלון, פנו בהידברות לבתי המלון השונים ושאלו אותם האם הם רוצים שיבואו רבנים ויחזקו את המפונים.

רבים מהמפונים ביקשו שיבואו רבנים לחזק אותם, וכך, במערך לוגיסטי מתוקתק, דאגו בהידברות למאות רבנים ורבניות שבאו לעשרות בתי המלון וחיזקו את הפונים בהרצאות, ערבי שירה, הפרשת חלה וסדנאות ייחודיות.

כך לדוגמה, יצא הרב זמיר כהן שליט"א בשבת האחרונה למלון בעיר אילת וחיזק את המפונים במשך השבת.

על מנת להספיק כבר ביום שישי למסור הרצאה למפונים, הגיע הרב כבר ביום חמישי בערב לעיר, לאחר השיעור היומי ברמת אביב אותו הרב מוסר 'תמידים כסדרן' וביקור בבסיסי צה"ל.

דבר בואו של הרב פורסם בכל המלונות מסביב, וכלום נהרו לשמוע את דבריו הקדושים של הרב. בהרצאות, שנערכו בליל שבת ובשבת בצהריים, השתתפו מאות רבות של אנשים, מכל הגילאים ומכל גווני הקשת. כולם ישבו בדממה, מרותקים לדבריו של הרב זמיר שליט"א.

בין הרצאה להרצאה, ניגשו אנשים רבים וביקשו את ברכתו של הרב. שעה ארוכה בירך הרב, עודד, חייך, חיזק ותמך.

בין הפונים היו גם ממשפחות החטופים שניגשו לבקש עצה וברכה. הרב עודד את המשפחות לבל יפלו ברוחם ובירך אותם בחום לבשורות טובות במהרה.

הערכות הרוחניות

בד בבד לבואו של הרב, בהידברות דאגו להביא למפונים אלפי ערכות רוחניות מהודרות, בתוכן: סידורים, תהילים, ספרי קודש וספרים מחזקים של רבני הידברות השונים. הביקוש לערכות היה רב וכבר בערב שבת לא ניתן היה להשיג ערכות נוספות.

נוסף לערכות, הביאו בהידברות עשרות משחקים לילדים שינעימו להם את הזמן.

"אנשים רבים דאגו להביא לנו ערכות גשמיות, ובהידברות דאגו לנו לערכות רוחניות", אמר אחד הפונים בשמחה להידברות. "תודה שהבאתם את הרב. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. תביאו לנו עוד רבנים לכאן".

"בואו של הרב שימח אותנו מאוד", סיפר אחד המפונים להידברות, "לא פשוט להיות ככה רחוק מהבית. הרב חיזק ועודד. אני לוקח את הדברים שהרב אמר איתי לחיים".

מפונה נוספת סיפרה: "ההרצאה של הרב הייתה כמים קרים על נפש עייפה. כולם כאן עטפו אותנו בחום והביאו לנו הרבה דברים, אבל ההרצאה של הרב עלתה על כולם. זה היה בדיוק במקום. התחזקנו מדברי התורה שהרב מסר. תבורכו על היוזמה", חתמה.

תגיות:פעילות הידברותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה