חדשות בארץ

ישראל במסר לחיזבאללה: "כל מה שבמרחק של עד 3 קילומטר מהגבול - מהווה מטרה"

במסגרת המאמצים להרחיק את מחבלי ארגון הטרור הלבנוני מהגבול הצפוני, ישראל העבירה את המסר דרך כוח יוניפי"ל. החיזבאללה השיב במסר דומה. 16 טילים יורטו בגליל

צה"ל תוקף בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)צה"ל תוקף בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח היום (שני) כי ישראל העבירה מסר לארגון הטרור, דרך מפקד כוח יוניפי"ל בדרום לבנון. תוכנו: "ישראל רואה בכל מה שזז בגבול עם לבנון, בעומק של שלושה קילומטרים, בין אם אזרחי או צבאי, מטרה לגיטימית לכוחותיה".

לפי הדיווח, חיזבאללה השיב במסר דומה: "אם ישראל תיישם זאת, הארגון יכלול גם כן כל מה שנע בעומק שלושה קילומטרים בשטח ישראל כמטרה לגיטימית, בין אם אזרחית או צבאית".

מחבלי החיזבאללה שיגרו הבוקר מטח של 16 רקטות לעבר יישובים בגליל, בהם מעלות תרשיחא, פסוטה ומעיליא, כפר ורדים ויישובים נוספים במועצה האזורית מעלה יוסף שבגליל המערבי. שש רקטות יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב בגבול לבנון, והתייחס ליום שאחרי המלחמה ולחזרה של התושבים בצפון לבתיהם: "צריך לחזור למצב אחר, לחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון. יש דרך צבאית לעשות את זה, ויכול להיות שעם הזמן זה יקבל גם פתרונות אחרים. מדינת ישראל אף פעם לא אמרה שמלחמה היא הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור"

חיל האוויר תקף אתרי חיזבאללה בסוריה

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית ופועל מלונדון, דיווח כי התקיפות אמש בסוריה, המיוחסות לישראל, כוונו לאתרים באזורים א-סידה זינב ונמל התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי הדיווח, באתרים אלה נמצאים גורמים מחיזבאללה ומהמיליציות האיראניות, במפקדות צבאיות ומחסני נשק. שני סורים פעילי חיזבאללה, ושני חמושים הנאמנים לארגון הטרור נהרגו. בנוסף, נמסר כי התקיפה כוונה גם לאתרים השייכים לכוחות ההגנה האווירית, וכי לא התקבל מידע על נפגעים.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה