חדשות בארץ

יום לחימה משמעותי בדרום הרצועה: נועד למוטט את חמאס בחאן יונס

חאן יונס היא מעוז החמאס והשלב השלישי בתמרון הקרקעי מתמקד בה. חיל האוויר תקף ביממה האחרונה 250 מטרות בעזה, עם דגש על אזור העיר העזתית הדרומית, בה, על פי ההערכה, נמצאים בכירי החמאס

פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל אישר היום (רביעי) כי מתנהלים "קרבות עזים" עם חוליות מחבלים חמושות בדרום הרצועה ובחלק מהאזור המרכזי והצפוני. צה"ל החל בשלב השלישי של התמרון שהוא מיטוט החמאס באזור חאן יונס, המעוז העיקרי של ארגון הטרור. ההערכה היא כי בעיר העזתית נמצאים בכירי הארגון.

במקיל, דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, פנה לפני הצהרים לתושבי רצועת עזה, בעיקר באזור חאן יונס, וקרא להם להתפנות מאזורי הלחימה בהקדם. לדבריו, "צה"ל פועל בעוצמה נגד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה, הלחימה וההתקדמות הצבאית באזור חאן יונס אינן מאפשרות תנועה בציר סלאח א-דין בחלק מהקטעים, שבהם מתנהלים קרבות. צה"ל יאפשר תנועה דרך ציר מערבי". עוד הוסיף דובר צה"ל כי החל מהשעה 10:00 ועד 14:00 תתקיים "הפוגה טקטית" באזור מחנה הפליטים אל-שאבורה שברפיח, לטובת פעולות הומניטריות

על פי צה"ל, ביממה האחרונה הותקפו כ-250 מטרות בשטח הרצועה. הלוחמים ממשיכים לאתר ולהשמיד אמצעי לחימה, פירים תת קרקעיים, מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות.

כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 וסיוע האש החטיבתי הכווינו מטוס קרב שהשמיד את שני המשגרים, מהם ביצעו המחבלים אתמול את המטח למרכז הארץ. כמו כן, במסגרת התקיפות חוסלו מחבלים מארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, לצד מספר תשתיות טרור.

(צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל מחטיבת כפיר חיסלו חוליית מחבלים חמושה שפעלה סמוך לבית ספר בצפון הרצועה. לאחר מכן, איתרו הלוחמים והשמידו פיר תת קרקעי ותשתיות טרור נוספות שמוקמו במרחב בית הספר. בבית ספר נוסף בצפון הרצועה נמצאו אמצעי לחימה ותחמושת.

הבוקר הותר לפרסום כי בקרבות בדרום הרצועה נהרג רס"ל (מיל') יהונתן מלכה, בן 23 מבאר שבע, לוחם שיריון בגדוד 82 שבעוצבת 'סער מגולן' (7). הוא החלל הראשון של צה"ל בקרבות בדרום עזה.

בנוסף, נהרג סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג, בן 52 מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98). הוא נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ. הלווייתו תיערך בשעה 16:00 בבית העלמין בגדרה.

בכך עלה מניין חללי צה"ל במלחמה ל-410. הי"ד.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה