חם ברשת

מציוץ אנטישמי - לתמיכה בעם היהודי: אלון מאסק צייץ פסוק מהתנ"ך בעברית

האיש העשיר בעולם, שזכה לאחרונה לביקורת בעקבות תמיכה בציוץ נגד ישראל, חוזר בו: הוא עונד את השרשרת הקוראת להחזרת החטופים והשתמש בפסוק מספר משלי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מספר חברות יצאו לאחרונה נגד המיליארדר והאיש העשיר בעולם, אלון מאסק. הטענה הייתה נגד ציוץ אנטישמי שהעלה ועלה לו מיליונים: ענקיות הטכנולוגיה אפל, דיסני ואחרות החליטו "להעניש" את מאסק והפסיקו לפרסם. כעת, לאחר ביקור בישראל, מאסק משנה כיוון.

הפעם הראשונה שבה נראה מאסק מפגין סולידיריות עם ישראל הייתה בראיון שקיים בסוף השבוע, במהלכו ענד את הדיסקית שקוראת לשחרור החטופים וקרא להחזיר אותם הביתה. הוא עשה זאת אחרי שבשבוע שעבר הוא התלווה לראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בקיבוץ כפר עזה, צפה בסרטון הזוועות, ראה מקרוב את מעשי הטבח והשתכנע כי ישראל צודקת במלחמה שלה נגד חמאס. בהמשך הוא נפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ושמע ממנו על התחושות של עם ישראל בתקופה הזאת.

במוצאי שבת החליט מאסק להגיב לציוץ מפרגן עם פסוק מספר משלי, בעברית. "קְֽנֹה־חׇכְמָ֗ה מַה־טּ֥וֹב מֵחָר֑וּץ וּקְנ֥וֹת בִּ֝ינָ֗ה נִבְחָ֥ר מִכָּֽסֶף", כתב מאסק. הפסוק, מפרק ט"ז בספר משלי, מדגיש את חשיבות החכמה על פני הממון. רבים הופתעו מהבחירה של מאסק, בעיקר בגלל החברות הרבות והמצליחות שלו, והעובדה שנחשב לאיש עשיר יותר מכל טייקון אחר בעולם. מאסק צייץ את הפסוק, ובכך הביע הסכמה עם ביקורת חיובית שכתב עליו איש העסקים הישראלי מייקל אייזנברג.

בכך, רבים סלחו למאסק על הציוץ ההוא שבו נכתב: "קהילות יהודיות דוחפות בדיוק את אותה השנאה שהן טוענות שמכוונת נגדם - נגד אנשים לבנים". מאסק הגיב אז ש"אמרת את האמת המדויקת". בהמשך, מאסק ביקר בחריפות את הליגה נגד השמצה, שנלחמת נגד אנטישמיות ברחבי העולם. הוא טען כי היא תוקפת באופן לא הגון את המערב "חרף תמיכתו בעם היהודי ובישראל".

בעקבות כך, גם חברות אחרות כמו IBM הודיעו שיפסיקו לפרסם אצלו.

"לחברת IBM אפס סובלנות לשנאה ואפליה ואנחנו באופן מיידי משהים את כל הפרסומות שלנו בטוויטר בזמן שאנחנו חוקרים את המצב הבלתי מתקבל על הדעת", נכתב בהודעת החברה.

תגיות:עם ישראלחטופיםאלון מאסק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה