חדשות בארץ

הפעימה השישית: חמישה ילדים, שבע נשים, בתוכן אימהות

החמאס שיחרר הערב חמישה ילדים, אם אחת שמתאחדת עם בתה ששוחררה שלשום לבדה, וגם שתי נשים שנחטפו מהמסיבה ליד רעים. שתי ישראליות נוספות, המחזיקות באזרחות רוסית, שוחררו כמחווה לפוטין

שחרור חטופים מעזה (צילום:Flash90)שחרור חטופים מעזה (צילום:Flash90)
אא

הפעימה השישית לשחרור חטופים מעזה מתקיימת הערב (רביעי) ובמהלכה שיחרר ארגון הטרור חמאס חמישה ילדים עד גיל 19, ושבע נשים. שתיים מהנשים נחטפו מהמסיבה ליד רעים והיתר הן אימהות, אחת מהן תתאחד הערב עם בתה ששוחררה לפני מספר ימים.

בנוסף, החמאס שיחרר שתי ישראליות בעלות אזרחות כפולה, ישראלית ורוסית, שלא כחלק מהמתווה וכמחווה לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. המדובר באירנה טאטי, בת 73 ובתה ילנה טרופנוב, בת 50. נכדה של אירנה וזוגתו נותרו בשבי. בני המשפחה נחטפו מקיבוץ ניר עוז. כמו כן, ברגע האחרון, שיחרר החמאס גם ארבעה אזרחים תאילנדים.

יש לציין כי מדובר בפעימה האחרונה במסגרת המתווה. ישראל וחמאס מנהלות כרגע משא ומתן לפעימות נוספות, לפחות שתיים, מחר ובשישי, תמורת 20 חטופים, 10 כל ליום. ישראל התנתה את המשך המתווה בשחרור כל הילדים והנשים, לפני שיתחילו לדון על פעימות נוספות. על החמאס להתחייב לכך ולהציג רשימות הלילה. אחרי הפעימה היום, יישארו בעזה עוד 21 נשים ו-4 ילדים.

גורם מדיני התייחס לאפשרות של הארכת הפסקת האש מול חמאס לעשרה ימים בסך הכל, בתמורה להחזרת חטופים נוספים: "תחילה, יישום של ההסכם לגבי כל הנשים והילדים - בסך הכול כ-100 איש. אחרי הפעימה שתיעשה היום, יישארו עוד 21 נשים וילדים. אנחנו לא הולכים לשכוח מהם ולדון בנושאים אחרים. אנחנו צריכים להתמקד בהסכם המקורי, זה המקום שבו אנו נמצאים".

עד היום, שוחררו מעזה שתי אמריקאיות שיצאו בהתחלה. אחר כך שוחררו שתי נשים מבוגרות, יוכבד ליפשיץ ונורית קופר. חילוץ החיילת אורי מגידיש העלתה את מספר המשוחררים לחמישה. במתווה ההפוגה שוחררו 60 נשים וילדים - סה"כ 65.

בנוסף, שוחרר האזרח הישראלי-רוסי, רוני קריבוי (סה״כ 66). בנוסף עוד 20 זרים - 19 תאילנדים ואחד פיליפיני. בסך הכל, מתוך כ-235 חטופים, 86 שוחררו עד כה. שבעה אנשים שנחשבו לחטופים זוהו כהרוגים, כאשר שתי גופות הובאו לישראל ו-5 נותרו בעזה. 

על פי דובר צה"ל, לאחר השחרור הערב יוותרו בעזה, ככל הנראה, 159 חטופים. מהם 124 אזרחים ישראלים ו-15 עובדים זרים. זה כולל 10 חטופים שאולי יחזרו בפעימה נוספת מחר.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה