חדשות בעולם

כצפוי: האו"ם אישר הצעה הקוראת לישראל לסגת מרמת הגולן

91 מדינות, בהן סעודיה, איחוד האמירויות והודו, הצביעו בעד ההצעה שהועלתה על ידי מדינות ערביות. ארה"ב ובריטניה התנגדו. האסיפה הכללית קבעה כי רמת הגולן הוא שטח סורי כבוש. ישראל טרם הגיבה

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

האסיפה הכללית של האו"ם הצביעה הלילה (בין שלישי לרביעי) בעד הצעה הקוראת לישראל לסגת מרמת הגולן ולהחזיר את השטח לידי סוריה. 91 מדינות הצביעו בעד, בהן סעודיה, מצרים, ירדן, הודו, סין, ברזיל ורוסיה. ארה"ב ובריטניה היו בין שמונה המתנגדות. 62 מדינות נמנעו.

את ההצעה הגישו במשותף אלג'יריה, ונצואלה, מצרים, ירדן, עיראק, קטאר, צפון קוריאה, קובה, כווית, לבנון, מאוריטניה, איחדו האמירויות, טוניסיה וכמובן סוריה.

ההחלטה קבעה כי החוק הישראלי שהוחל על ידי כנסת ישראל, בשנת 1981, הנוגע לרמת הגולן, מבוטל. הנסוח העיקרי של ההחלטה: "האומות המאוחדות דורשות מישראל לסגת מכל השטחים הכבושים ברמת הגולן הסורי, שנכבש ברביעי ביוני 1967. הכיבוש המתמשך מונע להשיג שלום צודק באזור. על ישראל להתחיל בשיחות מול הסורים והלבנונים".

מזכ"ל האו"ם קרא לסיום המלחמה ושוב לא גינה את חמאס

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שמאז תחילת המלחמה ולאחר הטבח האכזרי שביצעו מחבלים חמאס בעוטף, מפרסם הצהרות אנטי ישראליות, פרסם הודעה נוספת. "הפסקת האש לצורך סיוע הומניטרי לרצועת עזה אינו הפתרון. זה כוון נכון, סמל לתקווה, אבל לא המפתח לפתרון. אני דורש, בשם האומות המאוחדות, סיום המלחמה ושחרור בני הערובה". כפי שניתן לראות בהצהרתו, הוא לא הזכיר כי מדובר בחטופים ישראלים ולא גינה את מעשי החמאס.

שרי החוץ של המדינות המרכיבות את פורום ה-G7 פרסמו היום הצהרה משותפת.  השרים של ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה מסרו בהצהרה: "מברכים על שחרור חלק מהעצורים ברצועת עזה ועל הפסקת האש בין ישראל לחמאס. אנו תומכים בהארכת הפסקת האש ובמאמצי האו"ם לתאם את מתן הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה במהלך ההפוגה. אנו קוראים לכל הצדדים להבטיח שיותר סיוע הומניטרי ימשיך להגיע לאזרחים בעזה על בסיס בר-קיימא. הפורום מחויב להקמת מדינה פלסטינית, כחלק מפתרון שתי המדינות, המאפשר לישראלים ולפלסטינים לחיות בשלום צודק ומתמשך. אנו קוראים לחות'ים להפסיק לאלתר התקפות על אזרחים ולאיים על נתיבי שיט בינלאומיים ועל ספינות מסחריות. אנו מעריכים את המאמצים של ארה"ב, קטאר ומצרים להפסיק את פעולות האיבה ולתמוך במאמצים של האו"ם לספק סיוע".

תגיות:האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה