נטורופתיה ורפואה טבעית

מה שמשפיע על ההרגשה שלנו יותר מכל דבר אחר

הנפש שלנו זכה וגבוהה מהגוף החומרי, ולכן משפיעה מידית על ההרגשה, אם לטובה ואם לרעה. כשהפחד הופך ליראת ה', אנחנו מנצחים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתקופה מורכבת כפי שאנו חווים כעת, בחרנו להביא מעט חיזוקים באמונה מדיבורי הצדיקים זצ"ל, שמהם ניתן לשאוב כוחות רבים לבריאות הנפש לסייע לנו לצאת מהמתח, הפחד והחרדות.

כשאדם מדבר על הפחד שיש לו עם ה' יתברך ע"י תפילה והתבודדות, אזי בזכות האמונה שכרוכה במעשה זה, הפחד נהפך ליראה ממנו יתברך. כשאדם מפחד – הוא קופא ולא יכול לעשות כמעט כלום, ואף לא תשובה. כמו כן, הפחד עלול להוביל לעצבות.

הנפש שלנו זכה וגבוהה מהגוף החומרי, ולכן משפיעה מידית על ההרגשה, אם לטובה ואם לרעה. אומר רבי נחמן מברסלב זצ"ל: "ההתבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל" (ליקוטי מוהר"ן כ"ה).

להמחשה, נביא להלן אחד מסיפורי הגבורה והאמונה של עם ישראל. בשבת שמחת תורה, מחבל ארור פרץ לבית של משפחה שומרת תורה ומצוות בדרום הארץ. מאחורי האם עמדו כל ילדיה, והיא הפעילה את הנשק הסודי של עמנו – אמונה. היא פשוט התחבאה ומלמלה שוב ושוב: "אין עוד מלבדו, אין עוד מלבדו" וכו'. המחבל פשוט קם והלך. צדיקה זו נאחזה באמונה, והעלתה את היראה שלה מהמחבל המתועב – ליראה מבורא עולם, וכך ניצלה והצילה את ילדיה.

המלחמה האמיתית והשורשית היא בתוכנו, וכל הזמן ישנם מחבלים שנכנסים ומנסים להפילנו מאמונה בה' יתברך ובצדיקים האמיתיים. הם רוצים להרגנו ולקחת אותנו לשבי שלהם בשלל דרכים רוחניות, כפי שהיטיב להגדיר זאת רבי נתן מברסלב זצ"ל: "מלחמת עמלק, שהיא מלחמת היצר, היא מלחמה ארוכה מאוד, ועיקר הכנעתו הוא ע"י התחזקות שבכל מה שעובר על האדם כל ימי חייו יהיה חזק מאוד מבלי להניח להפיל את עצמו בשום אופן... כי באמת, לה' המלחמה, כי אי אפשר לאדם בעצמו לנצח... וזה מרומז בדברי הזוהר הקדוש. כל זמן שאדם מחזק עצמו בתפילה וצעקה לה' יתברך הוא בכלל מנצח את המלחמה, וזה עיקר הניצחון" ("משיבת נפש", מ').

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:מלחמהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה