חדשות בארץ

סיכול ממוקד כפול בלבנון: חוסלו מפקד בכוח רדואן ובנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט

עבאס מוחמד רעד, בנו של מוחמד רעד, יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני וחליל ג'ואד שחימי, מפקד בכוח רדואן, חוסלו מן האוויר. מטח כבד לעבר הגליל. הרמטכ"ל בעזה: "הלחימה תימשך"

לוחמי צה"ל הבוקר ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל הבוקר ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

החיזבאללה אישר היום (חמישי) כי כתוצאה מתקיפות ממוקדות של צה"ל אמש נהרגו חמישה מאנשיו. בין ההרוגים חליל ג'ואד שחימי, מפקד בכיר בכוח רדואן, הכוח המרכזי של חיזבאללה בדרום שאומן לבצע פלישה קרעית אל תוך ישראל.

כמו כן נהרג בתקיפת צה"ל עבאס מוחמד רעד, בנו של מוחמד רעד, יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני. רעד הבן פעיל מרכזי בגדודי רדואן. ארגון הטרור הלבנוני הודיע הבוקר כי 84 מאנשיו נהרגו מתחילת הלחימה. 

הבוקר הרחיב חיזבאללה את הירי לעבר מוצבי צה"ל בגבול הצפון ושיגר עשרות רקטות, פצצות מרגמה וטילי נ"ט. לפני הצהריים שוגר מטח נוסף, של 35 רקטות, לעבר יישובי הגליל המרכזי. צה"ל ביצע כשמונה יירוטים. יתר הטילים נפלו בשטחים פתוחים, להוציא אחד שפגע פגיעה ישירה בבית ביישוב. לא דווח על נפגעים.

חיזבאללה הודיע אמש, כי אם אכן ישראל וחמאס יחתמו על הפוגה או הפסקת אש, הרי שהארגון הלבנוני יצטרף לכך ויחדל מהלחימה. בישראל ערוכים לכך שההודעה היא שיקרית.

הרמטכ״ל בתוך רצועת עזה: "אנחנו לא מסיימים את המלחמה, ממשיכים עד הניצחון והולכים קדימה"

הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי, נפגש הבוקר עם מפקדי החטיבות של אוגדה 36, בתוך רצועת עזה, וקיים הערכת מצב להמשך, יחד עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד האוגדה. למפקדים וללוחמים אמר הלוי: "אנחנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה, שהלחץ בתמרון הוא זה שיביא את היכולת להשיג גם את מטרת המלחמה הזו, לייצר את התנאים לשחרור החטופים. אנחנו לא מסיימים את המלחמה - אנחנו ממשיכים עד הניצחון, והולכים קדימה וממשיכים באזורים אחרים של חמאס".

לפי דיווחים בעזה, צה"ל עצר את מנהל בית החולים שיפא, במהלך הלילה, יחד עם כמה אנשי רפואה. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות בעזה טען כי ישראל דרשה לפנות את בית החולים האינדונזי תוך ארבע שעות.

דובר צה"ל פרסם הבוקר נתוני תקיפה, לפיהם, מעל 13,000 פגזים נורו מאז תחילת הלחימה לעבר מטרות חמאס וג'יהאד איסלאמי. בעקבות הדחייה בהפוגה והלחימה בצפון, קבינט המלחמה צפוי להתכנס הערב לדיון.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה