נטורופתיה ורפואה טבעית

מה מחזק את המערכת החיסונית שלנו?

מדוע נוצר מצב שבו כמה אנשים שוהים בחדר, חלקם יחלו וחלקם לא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מדוע נוצר מצב שבו כמה אנשים שוהים בחדר, חלקם יחלו וחלקם לא?

התשובה היא – מערכת חיסון חזקה, עמידות חיסונית טובה.

הגורמים העיקריים לפגיעה במערכת החיסון הם תזונה לקויה, חסרים תזונתיים שאותם הגוף צריך כדי להתמודד עם פתוגנים, לחץ ומתח וגם הימצאות בחדרים סגורים עם מזגנים במשך שעות רבות, וחוסר תחלופה של אוויר נקי.

ראשית, בטיפול במחלות וגם במחלות חורף מומלצת מנוחה. כשלוקחים משככי כאבים וממשיכים לתפקד כרגיל, לא מאפשרים למערכת החיסון לעשות את עבודתה, ולהפך, מחלישים אותה. המנוחה חשובה כדי לאפשר לגוף להוציא את כוח הריפוי, טיפול בשורש ולא רק בסימפטומים.

ויטמין C – יעיל בהצטננות ובמיוחד כמניעה, הוא משתתף בהרבה תהליכים בגוף, בעיקר מעודד את מערכת החיסון להילחם בזיהומים. נטילה של תוסף במינון גבוה יכולה לגרום לרגישות במעי, לכן מומלץ לצרוך מינונים נמוכים, עד 500 מ"ג ולא יותר. תוספים שמכילים 1000 מ"ג לא מומלצים.

אבץ – מינרל חשוב לחיזוק עמידות חיסונית. כאשר מערכת העיכול לא עובדת היטב, ספיגת האבץ נפגמת, וגם חסר קטן יכול לגרום לחולשה חיסונית. לכן חשוב לשפר את הספיגה באמצעות אכילה נכונה, ולא להכביד על הגוף עם מאכלים לא מתאימים. אבץ נמצא בגרעיני דלעת, חמנייה, שקדים וקטניות כמו עדשים, חומוס ושעועית. נטילה של אבץ ברצף עלולה לגרום לחסר בנחושת ובברזל, לכן יש לקחת אבץ במשך שבועיים ולעשות הפסקה, כדי לא לגרום לחסרים של מינרלים אחרים.

סמבוק שחור – צמח טוב וממריץ חיסוני. אפשר ליטול חליטה של פירות ופרחים יבשים, כפית בכוס מים רותחים. מחכים עשר דקות בערך, מסננים ושותים. אפשר לקחת שלוש פעמים ביום.

אכיניצאה – צמח טוב לשימוש רק בזמן מחלה, ולא כמניעה. גם בשימוש ארוך טווח באכיניצאה הגוף יתרגל ולא ייתן מענה לבעיה, לכן אכינצאה היא צמח יעיל רק כאשר נמצאים בזמן מחלה אקוטית, לזמן קצר.

אנחנו חשופים לגורמים מעוררי מחלה, באוויר, במזון ואפילו דרך העור. לכן חשובים אורח חיים בריא עם תזונה מותאמת, שינה טובה, בדגש על שעות נכונות, וגם פעילות גופנית לפי היכולת של כל אחד, כדי שמערכת החיסון תתחדש ותתחזק.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותמערכת החיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה