חדשות בעולם

מפרסם תכנים אנטישמיים? זאת המכה שקיבל המיליארדר אלון מאסק

חברת הענק IBM הודיעה על הפסקת הפרסום בטוויטר בטענה לפרסום תכנים אנטישמיים. גם ענקיות טכנולוגיה נוספות עשויות ללכת בעקבותיה

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

רשת הטוויטר של המיליארדר אלון מאסק סופגת מכה נוספת: חברת IBM הודיעה כי היא מפסיקה לפרסם ברשת X (השם החדש של טוויטר), זאת בעקבות דוח שמצא כי הפרסומות שלה מופיעות לצד תוכן אנטישמי.

ההודעה של ענקית המחשוב מגיעה בעקבות דוח שמצא שמודעות של החברה, וגם מודעות של חברות כמו אפל, אורקל וחברות נוספות מופיעות לצד ציוצים ש"מהללים את היטלר ואת המפלגה הנאצית".

״לחברת IBM אפס סובלנות לשנאה ואפליה ואנחנו באופן מיידי משהים את כל הפרסומות שלנו ב-X בזמן שאנחנו חוקרים את המצב הבלתי מתקבל על הדעת", נכתב בהודעת החברה.

בחברות אפל ואורקל טרם הגיבו, אבל ההערכות הן שיילכו בעקבותיה. הצעד של IBM מגיע דווקא בתקופה שבה מאסק מנסה להחזיר מפרסמים לרשת החברתית, אחרי שעזבו.

בחלק מהמקרים, פרסומת של אורקל הופיעה לצד תמונה של היטלר שעליו נכתבה המילה "אמת". פרסומת אחרת הופיעה לצד ציוץ שמהלל את הרייך השלישי.

רק לפני כחודשיים תקף מאסק את הליגה להשמצה, ואיים בתביעה. "לא תהיה לנו ברירה אלא להגיש תביעת לשון הרע נגד הליגה נגד השמצה. הו, האירוניה", צייץ. "ההכנסות שלנו מפרסומות עדיין בירידה ב-60%, בעיקר בגלל לחץ של הליגה נגד השמצה על מפרסמים (זה מה שהמפרסמים אומרים לנו), אז הם כמעט הצליחו להרוג את אקס/טוויטר".

מאסק עצמו גם תרם להפצת תוכן אנטישמי ב-X. רק בשבוע שעבר הגיב לפוסט שבו נכתב כי "לא מעניין אותי איך קהילות יהודיות מערביות מבינות עכשיו איך עכשיו המונים של מיעוטים שלא כל כך אוהבים אותן מציפות את המדינה". מאסק כתב על כך: "אמרת את האמת".

תגיות:אלון מאסקחברת IBM

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה