אמונה

האם האלוקות מניעה את האלקטרונים?

איך אנחנו יודעים שאלוקים באמת מנהל את העולם, ומפעיל את כל החלקיקים שבו?

אא

האם מה שמניעה את האלקטרונים סביב האטום זה בעצם המימד הרוחני שבחומר שזה בעצם האלוקות שבחומר? אני לא מבין מאיפה יודעים שבורא העולם לא ברא את העולם והשאיר אותו אם חוקים טבעיים ורוחניים כמו "נתתי לפניכם ברכה וקללה ואם תלכו בדרך הרע יבוא 92 קללות אליכם וזה בעצם חוקים רוחניים והוא לא משגיח עליהם אלה עזב את העולם "

 

שלום וברכה,

מה שמניע את האלקטרונים, הוא כח חשמלי שבורא עולם יצר ביקום, וגם מפעיל בכל רגע ורגע בצורה זו ובאופן זה.

אלוקים אינו אדם עם ידיים ורגליים שיכול לעזוב את היקום שלו, וללכת למקום אחר. אלוקים הרי נמצא בכל מקום ובכל זמן - כי הוא בלתי מוגבל. הוא נמצא עם האטום הקטן ביותר, כמו עם הגלקסיה הגדולה ביותר. אלוקים מוכרח להיות איתנו, ואינו יכול לעזוב אותנו, כי הוא לא יצור חומרי שעובר ממקום למקום ונוטש דברים.

שנית, האם יש באמת משהו חוץ מאלוקים?

הסיבה היחידה שהיקום שלנו ממשיך להתקיים - הוא בגלל שהבורא רוצה שהיקום ימשיך להתקיים. ללא הסיבה של הרצון האלוקי - התוצאה של היקום חייבת להתבטל ולהיעלם. ולכן אנו אומרים שללא אלוקים, היקום היה חוזר לתוהו ובוהו.

אין הדבר דומה למחשב או כיסא או שולחן שנמצאים בתוך המציאות, ויכולים להתקיים ללא היוצר שלהם. אנו מדברים כאן על עצם קיום המציאות כולה. שהרי, המציאות כולה מתקיימת "בתוך" אלוקים. אלוקים הוא המציאות האמיתית, והיקום מתקיים בו, ברצונו. ללא אלוקים, ללא רצונו, המציאות חייבת להתבטל - כי המציאות מתקיימת בתוך אלוקים ומכח רצונו.

האדם הוא יצור בעל מהות, ובכך הוא שונה מכל מכונה או בעל חיים. הוא היחיד ביקום שמסוגל להבין את היקום ואת עצם בריאתו ולדרוש אל אלוהיו. האדם כמה לאלוקים, ולכן הוא בבחינת בן יותר מאשר בבחינת מוצר. וכפי ששום אב לא ינטוש את בניו, כך הקב"ה לא נטש את בני האדם. אנו יודעים זאת מכיוון שהקב"ה טבע בנפשנו להכיר באהבה האדירה שבין מוליד לנולד. מכאן שהבורא לא עזב את הבריאה.

נא לחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית". חוברת זו מתארת דו-שיח עם אלוקים לאחר המוות, ומשיבה לשאלות חשובות באמונה.

בברכה, דניאל בלס

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה