חדשות בארץ

נבחנת עסקת שחרור חטופים; אוסטרליה תומכת בישראל: "הפסקת אש לא יכולה להיות חד-צדדית"

הקבינט המדיני בטחוני יתכנס הערב לדון בהמשך הלחימה ובפרטי ההצעה הקטארית-אמריקנית לעסקת שחרור חטופים. בישראל מתנגדים לתנאי של הפסקת אש ארוכה

מיצג בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90) מיצג בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

משלחת ישראלית ביטחונית הגיעה הבוקר (ראשון) למצרים, לאחר ששהתה בקטאר, ועל פי התקשורת הערבית מדובר בפגישות שעוסקות באפשרות לשחרור חטופים מעזה. על פי אותו דיווח, ישראל תשחרר 140 קטינים וצעירים הכלואים בישראל ועוד מספר כמעט זהה של אסירות. בתמורה החמאס ישחרר 36 חטופות ומספר כפול של ילדים, מבוגרים וחולים, כשהמדינות השונות לוחצות כרגע שההסכם יכלול את כל המחזיקים באזרחות כפולה.

בישראל בוחנים את העסקה וישנה התנגדות ראשונית. הסיבה: חמאס מתנה את קיומה בהפסקת אש בת כמה ימים, ובכך שישראל היא זו שתשחרר תחילה, ואז החמאס ישחרר את החטופים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הבהיר אמש, מבלי להתייחס לפרטי עסקה כזו או אחרת, שלא תהייה הפסקת אש.

אחרי שכמה מדינות במערב החלו להשמיע ביקורת נגד ישראל על הנעשה בעזה, והביעו לפתע "דאגה" מהיפגעות אזרחים וקראו להפסקת אש, שרת החוץ של אוסטרליה פני וונג הביעה תמיכה בישראל.

וונג אמרה כי "הפסקת אש במלחמה בין ישראל לחמאס לא יכולה להיות חד-צדדית - חמאס עדיין מחזיק בחטופים ותוקף את ישראל". בנוסף, הוועד היהודי-אמריקני (AJC) מתח ביקורת על דבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שאמר כי ישראל "חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות בעזה".

הוועד הצהיר כי דבריו של מקרון מקדמים "נרטיב אנטי-ישראל של 'רצח עם' ו-'טיהור אתני', שמקודם על ידי תומכיו של חמאס ברחבי העולם ובצרפת בפרט, שלרבים מהם יש היסטוריה של פגיעה ואף רצח יהודים". הוועד הוסיף: "אנחנו קוראים לנשיא מקרון לשקול מחדש את הצהרותיו האחרונות".

שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, התראיין לרשת סקיי ניוז, והביע תמיכה בישראל: "אם מתקפת הטרור בחודש שעבר הייתה מתרחשת בבריטניה ו-1,400 בריטים היו נהרגים, מאוד לא סביר שלא היינו רודפים אחרי ארגון הטרור שאחראי לכך. לכן, לישראל יש את הזכות לעשות זאת".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה