חדשות בארץ

השכול הכה שוב: סג"מ פדיה מרק הי"ד, בנו של הרב מיכאל מרק הי"ד, נהרג בעזה

סג"מ פדיה מרק הי"ד, לוחם גדוד צבר, הוא בן דודו של אלחנן קלמנזון הי"ד, שנפל בקרב בשמחת תורה. אביו, הרב מיכאל מרק הי"ד, נרצח בפיגוע ירי ואחיו שלומי, איש כוחות הביטחון, נהרג בתאונת דרכים

לוחמי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל) (בעיגול: סג"מ פדיה מרק הי"ד - התמונה באדיבות המשפחה)לוחמי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל) (בעיגול: סג"מ פדיה מרק הי"ד - התמונה באדיבות המשפחה)
אא

הותר לפרסום בצהריים (רביעי) כי עלה ל-11 מספר החיילים שנהרגו אתמול בקרבות בעזה. דובר צה"ל מסר כי ההרוג הנוסף הוא סמ"ר רועי סרגוסטי הי"ד, מחוות נחל הרועה, לוחם ומפקד כיתה בגבעתי.

הבוקר הותר לפרסום כי שמונה חיילים נהרגו בתקרית, בו נפגע כלי נמ"ר מטיל שנורה לעברו. תחילה אישר צה"ל פרסום של שבעה חללים והבוקר אישר כי סג"מ פדיה מרק הי"ד נהרג בתקרית.

אביו של פדיה, הרב מיכאל מרק הי"ד, נרצח בפיגוע ב-2016. שנים ספורות לאחר מכן, אחיו שלומי נהרג בתאונה בדרך לעבודה במשרד ראש הממשלה. בן-דודו, אלחנן קלמנזון הי"ד, נהרג ביום הראשון של מתקפת הטרור, בשמחה תורה, כשחילץ תחת אש משפחות מקיבוץ בארי.

פדיה הי"ד התגייס לשירות קרבי, על אף היותו בן למשפחה שכולה, וביולי האחרון סיים קורס קצינים. בשנה שעברה, עם סיום הכשרתו כלוחם, העניק ריאיון לעיתון מעריב בו התייחס למותם של אביו ואחיו: "הפיגוע הרצחני הבהיר לי כמה חשוב להיות בשירות קרבי. בשנה הראשונה היינו ביחד אחי ואני, ותמכנו אחד בשני, אבל באופן אישי התחלתי להתפרק. עד שהבנתי שאו שאתן לחיים לעבור לידי או שאחיה אותם. בחרתי לחיות. התחלתי לעשות בגרויות וחזרתי למסלול. אחי שלומי היה לוחם ומפקד פלוגה בגבעתי. אני מקווה להמשיך לקצונה ורואה בצה"ל ייעוד".

האחות, אורית, ספדה לו: "פדושק, אחי האהוב, הקטן אבל הגדול, גבר בין חמש בנות- אחיות מעריצות. שרד את הפיגוע, נלחם להיות קצין ונפל בקרב בגבורה יחד עם חייליו בעזה. והלב, מה איתו? אבא, שלומי, אלחנן - כולם מקבלים שם את פניו של פדושקה. ואנחנו? נותרנו ריקים וחסרים. כבר אין בי מילים. 'ארץ אל תכסי דמך'".

בפיגוע הירי בו נרצח אביו, פדיה - אז בן 15 - היה ברכב המשפחה שנפגע במהלך נסיעה לירושלים. המחבלים עקפו את הרכב בנסיעה, ירו לעבר בני המשפחה 29 כדורים, ורכבם התהפך. הכדורים פגעו בכל בני המשפחה, ופדיה נפגע מרסיסים בלבד. שנים אחרי הפיגוע, שלומי, אחיו של פדיה, נהרג בתאונת דרכים בדרכו לעבודה במשרד הביטחון. הרב מרק, אביו של פדיה, הוא בן דודו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, היה מנהל ישיבת ההסדר בעתניאל. גיסו, הרב בני קלמנזון, שכל את בנו אלחנן שנפל בקרב מול מחבלי חמאס בשמחת תורה.

בהודעת היישוב עתניאל בהר חברון נאמר הבוקר: "ברוך דיין האמת, בצער שאין במילים די לתארו, בית עתניאל מודיע על נפילתו של פדיה מרק הי"ד בקרב גבורה נגד מחבלי חמאס. בית עתניאל מחבק את משפחות מרק וקלמנזון. בבניין ירושלים ננוחם". ההלוויה תהיה הערב בשעה 19.00 בהר המנוחות.

פדיה הי"ד נפל בעזה יחד עם שבעה לוחמי גבעתי נוספים כשטיל ששיגרו מחבלים שיצאו ממנהרה פגע בכלי מסוג נמ"ר בו שהו הלוחמים. הלוחמים שנהרגו מלבד פדיה הם: סמל עדי דנן, בן 20, מיבנה, מפקד כיתה; סמ״ר הלל סולומון, בן 20, מדימונה; סמ״ר ארז מישלובסקי, בן 20, מאורנית; סמ״ר עדי ליאון, בן 20, מניל״י; רב״ט עידו עובדיה, בן 19, מתל אביב; רב״ט ליאור סימינוביץ, בן 19, מהרצליה וסמ״ר רועי דאוי, בן 20, מירושלים. הי"ד.

תגיות:עזהחללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה