חדשות בארץ

פעילות קרקעית בעזה, נפילות במרכז ופגישות עם נציגי משפחות החטופים: סיכום חדשות השבת

צה"ל ביצע פעילות קרקעית וחיסל בכירים, פצועים קל בנפילות רקטות במרכז, ותקיפות נוספות בלבנון. סיכום חדשות השבת

אא

פעילות קרקעית בליל שבת: בצה"ל עדכנו כי כוחות קרקעיים תקפו באופן נרחב ברצועת עזה, כאשר לצד זאת הותקפו כ-150 מטרות תת קרקעיות והושמדו. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

צה"ל ושב"כ מסרו: "במהלך התקיפה הלילית חוסל מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה ראתב אבו צהיבאן שפיקד על ניסיון החדירה הימי למרחב זיקים בשלישי האחרון, וכן חוסל ראש המערך האווירי של חמאס עיסאם אבו רכבה. שהשתתף בתכנון ובהוצאה לפועל של מתקפת הפתע".

בעקבות התקיפה הקרקעית, הודיע שר הביטחון יואב גלנט: "עברנו שלב במלחמה הלילה, האדמה בעזה רעדה. תקפנו מעל ומתחת הקרקע, תקפנו פעילי טרור בכל הדרגים ובכל המקומות". הוא גם הודיע: "ההנחיות ברורות – הפעולה תימשך עד לפקודה חדשה".

יורחב הסיוע ההומניטרי לעזה: ישראל הודיעה כי במקביל לתקיפה הקרקעית, תתאפשר כניסת סיוע הומניטרי לעזה במשאיות של מזון ותרופות. הסיוע יועבר לאחר בידוק ישראלי. עם זאת, לא יוכנס בשלב זה דלק לעזה.

הפלסטינים עדכנו: "מאז פרוץ המלחמה נהרגו ברצועת עזה כ-7,700 בני אדם, וכ-19,700 נפצעו".

תקיפה ישראלית בלבנון: צה"ל תקף בלבנון שלוש פעמים במהלך השבת, בתגובה לשיגורים שזוהו מלבנון ולירי נ"ט. אין נפגעים מכוחותינו.

אזעקות נשמעו ברחבי הארץ באזור הדרום, המרכז והשפלה. במטח למרכז זוהתה נפילת רסיס בבית ברמת גן וכן נפצעו שלושה בני אדם באורח קל  - אחד משאיפת עשן והשניים האחרים מנפילה בדרכם למרחב המוגן. נפילה זוהתה גם בבאר שבע ודווח על מוקד נפילה בעיר.

נפילה התרחשה הערב בקריית אונו: רקטה נפלה בחניון של בניין, מכוניות עלו באש והתפוצצו בזו אחר זו. צוותי הכיבוי מסרו כי "מדובר ברקטה שנפלה סמוך למבנה מגורים. הצוותים עוסקים בפעולות כיבוי ובסריקות לאיתור נפגעים".

ראש הממשלה נפגש בשעה זו עם נציגי מטה משפחות החטופים בבסיס הקריה בתל אביב. במהלך הפגישה מפגינים עשרות מול ביתו של נתניהו בקיסריה. לאחר מכן צפויים נציגי משפחות החטופים להיפגש עם ראש מטה החטופים והנעדרים תת אלוף במיל' גל הירש.

מסיבת עיתונאים לנתניהו, גלנט וגנץ: בפעם הראשונה מתחילת המלחמה תתקיים הערב מסיבת עיתונאים בה ייקחו חלק ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גץ.

חמאס הודיע: "מוכן לעסקת שחרור כל החטופים בתמורה לריקון כל בתי הכלא הישראליים  מהאסירים".

משמרות המהפכה של איראן התריעו:"נגיע לכוחות האמריקניים". דובר משמרות המהפכה באיראן הזהיר כי "הבסיסים האמריקניים והטיסות תחת פיקוח ובקרה. אם ההפצצה בעזה תימשך, נגיע גם לכוחות האמריקניים, מכיוון שוושינגטון היא התומכת העיקרית של ישראל".

תגיות:עזהלבנוןחטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה