חדשות בארץ

מזכ"ל האו"ם: "התקפות חמאס לא התרחשו בוואקום. הפלסטינים תחת כיבוש"

אנטוניו גוטרש הכעיס את ישראל, כשמסר הצהרה במועצת הביטחון וטען, כשהוא מכוון את דבריו לישראל: "ההתקפות האלה לא יכולות להצדיק עונש קולקטיבי נגד העם הפלסטיני". שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "דבריו מהווים הצדקה לטרור ורצח"

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) בניו יורק על מנת לדון במצב במזרח התיכון. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, נשא נאם שהצליח להכעיס את ישראל.

על פי גוטרש, "צריך להכיר בכך שהתקפות חמאס לא קרו בוואקום. הפלסטינים תחת כיבוש מחניק, האדמות שלהם נלקחות, בתיהם נהרסו, החלומות הפוליטיים שלהם נעלמו. זה לא מצדיק את התקפות חמאס, אבל ההתקפות האלה לא יכולות להצדיק עונש קולקטיבי נגד העם הפלסטיני. כל הצדדים צריכים לממש התחייבויותיהם לפי החוק ההומניטרי. הפצצת עזה על-ידי ישראל, רמת הנפגעים האזרחיים העולה והשמדת שכונות מדאיגה מאוד. הסיכוי לפתרון מדיני דועך. המצב במזרח התיכון מחמיר, המחלוקות קורעות. חיוני להיות ברורים בעקרונות, יש לכבד ולהגן על אזרחים".

גוטרש המשיך ואמר: "אני מגנה את הרג האזרחים, הגנה על אזרחים חשובה בכל עימות. אסור להשתמש באזרחים כמגן אנושי. הגנה על אזרחים לא מצדיקה להורות על פינוי 1.5 מיליון תושבים, למקום שאין בו הגנה וממשיכים במקביל להפציץ את הדרום. אני מודאג מהפרת החוק ההומניטרי הבינלאומי. אף צד לא מעל החוק ההומניטרי הבינלאומי. הסיוע ההומניטרי נכנס לעזה, אך מדובר בטיפה בים של צרכים רבים. תושבי עזה זקוקים לסיוע אדיר ויש להכניסו ללא מגבלות. אני קורא להפסקת אש הומניטרית ושחרור החטופים, יש לחזור לפתרון שתי המדינות ולממש את שאיפותיהם הלגיטימיות של הפלסטינים".

בהמשך, במשפט אחד, הוסיף גוטרש כי הוא "מגנה את התקפת הטרור של חמאס נגד ישראל".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, מתח ביקורת חריפה על גוטרש: "נאומו המזעזע של מזכ"ל האו"ם בפתח דיון מועצת הבטחון, בזמן שטילים נורים על כל ישראל, הוכיח סופית, מעל לכל ספק, שהמזכ"ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו, ושהוא רואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצעו רוצחי החמאס בילדינו. אמירתו כאילו התקפת הטרור הרצחנית של החמאס הנאצי 'לא התרחשה בוואקום' מהווה הצדקה לטרור ורצח. מזעזע. עצוב שבראש ארגון שקם בעקבות השואה עומד אדם עם דעות כאלה. מחריד".

חבר קבינט המלחמה, השר גני בנץ, הגיב אף הוא בחריפות לנאומו של גוטרש: "ימים שבהם מזכ"ל האו"ם מגבה טרור הם ימים אפלים לעולם. אין דרך להצדיק טבח באזרחים חפים מפשע. מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה. מי שנותן הצדקה לטרור, אינו ראוי לדבר בשם העולם".

שר החוץ אלי כהן אמור לנאום הערב בפני מועצת הביטחון ולאחר מכן להיפגש עם מזכ"ל האו"ם, בעיקר בנוגע לסוגיית החטופים. בתגובה לדברי מזכ"ל האו"ם אמר כהן: "אדוני המזכ"ל, באיזה עולם אתה חי? זה בוודאי לא העולם שלנו".

שר האנרגיה ישראל כ"ץ אמר כי מדובר בנאום מביש של מזכ"ל האו"ם שמצדיק טבח עם: "האו"ם הוקם להשכין שלום ובמקום מעודד מלחמה. איזו בושה לארגון הזה ולאנושות". שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הוסיף: "בעוד העולם המערבי כולו מתייצב לצידה של ישראל במלחמה שלה מול חמאס-דאע"ש, דווקא מזכ"ל האו"ם בוחר לקחת את הצד האפל של ההיסטוריה. אין לכך הסבר אחר מלבד אנטישמיות לשמה ושנאת יהודים טהורה".

ח"כ אוהד טל קרא לכהן לבטל את הפגישה עם גוטרש: "אדוני שר החוץ אלי כהן, בשם כבודה של מדינת ישראל וחיי אזרחיה, אני קורא לך שלא להיפגש עם מזכ"ל האו"ם. דבריו מהווים הצדקה לאירוע הטרור מהמזוויעים שהיו בעולם ועיוות מוסרי חמור".

סשה דרטווה, מנכ"ל Combat Antisemitism Movement, תנועה ששמה לה למטרה להילחם בגילויי אנטישמיות ברחבי העולם: "מצער מאוד לראות כיצד מזכ"ל האום נותן יד לאירועי הטרור הרצחניים נגד ישראל. אדם שכנראה היה אומר שגם המשטר הנאצי לא נוצר בוואקום, ולכן יש הצדקה למעשיו הבלתי אנושיים. בדבריו היום, הוא למעשה מצדיק טרור ורצח, נותן תוקף לאמירות אנטישמיות ומגבה בעקיפין מעשי אלימות נגד יהודים. לא ייתכן שאדם המייצג את האו"ם ינהג כך, ובראייתנו עליו להתפטר לאור הדברים שאמר החושפים את פרצופו האמיתי".

תגיות:מזכ"ל האו"םמועצת הביטחון של האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה