דיכאון וחרדות

הטיפ של המאסטר ב-NLP להתמודדות עם התמונות הקשות

הדס ווילף, מאסטרית ב-NLP במכללת כרכור, מסבירה כיצד ניתן להתמודד עם המראות הקשים שמתפרסמים במדיה, בצל המלחמה בארץ

  • ט' חשון התשפ"ד
אא

לדברי הדס ווילף, מאסטר ב-NLP שמלמדת במכללת כרכור - יש כמה וכמה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לעצמנו  שלא ליפול לדיכאון ועצבות בתקופה הזו, בגלל כל מה שאנחנו רואים ושומעים. 

המלצתה הראשונה היא להתנתק במידת האפשר מחדשות. "קודם כל, בראש ובראשונה", היא מסבירה בסרטון שפרסמה ברשתות החברתיות, "להמעיט בצפייה בטלוויזיה, בקריאת חדשות וכדומה. ככל שנראה פחות תמונות, ככל שנשמע פחות סיפורים - כן ייטב. ברור שכולנו צריכים להיות מעודכנים בדברים החשובים. את הדברים החשובים כולנו נשמע. אם אתם בוחרים כן להישאר ולצפות בדברים, אני ממליצה בחום לעשות מדי פעם הפסקות. 

"לא רק להסיט את העיניים מהמסך, אלא לדאוג שהעיניים יראו משהו אחר. להסתכל על שמיים כחולים, על צמחים ירוקים. אלה דברים שמשפיעים על המוח שלנו רגשית-ונפשית. במידה וחוויתם תמונות קשות, אפשר לעשות עבודה גם על התמונות עצמן. בדקו עם עצמכם האם התמונה שראיתם היא סרט - דהיינו תנועה, או תמונה קפואה, סטילס. במידה ומה שראיתם השפיע עליכם עמוקות 'תקפיאו את התמונה'. אחרי שהיא קפואה, אפשר לעשות עליה שינויים במניפולציה - להפוך את התמונה לשחור לבן, תמונה ישנה. הדבר הבא, לקחת אותה ולהרחיק אותה מכם. לדמיין איך היא הולכת ומתרחקת מההשפעה שלה עליכם. במידה ושמעתם קולות, גם עליהם ניתן לעשות שינויים - להריץ את הקול במהירות קדימה או אחורה, או למרוח ולמתוח את הסאונד כך שבעצם הם מאבדים מהמשמעות שלהם. זה ישפיע על הדרך שבה אנחנו תופשים את הדברים. 

"כלים נוספים: תדברו, תשתפו, אל תישארו לבד. דבר נוסף, התחברו לגוף שלכם באמצעות נשימות מאוזנות - אורך השאיפה כאורך הנשיפה. הקפידו לשאוף דרך האף ולנשוף דרך הפה. תרגיל מעולה שאפשר לעשות עם ילדים זה לתרגל איתם להריח פרח ואז מיד לנפח בלון. בצורה כזו אנחנו מאזנים את המערכת הסימפטתית והפרא-סימפטתית".

תגיות:תמונותnlpהתמודדותמאסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה