חדשות בארץ

צה"ל חיסל בכירים במערך האווירי של חמאס

דובר צה"ל עדכן על חיסול חמישה בכירים במערך האווירי של חמאס, שלקח חלק משמעותי במתקפת הטרור. בנוסף, חוסל ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית של חמאס, שביצע את ירי הנ"ט במבצע "שומר החומות" ממנו נהרג סמ"ר עומר טביב הי"ד

רצועת עזה (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)רצועת עזה (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

צה"ל אישר הערב (שני) את הפרסומים ברשתות הפלסטיניות בעזה בנוגע לחיסולם, בימים האחרונים, של מספר בכירים במערך האווירי של חמאס. המערך לקח חלק משמעותי במתקפה נגד ישראל בפתיחת המלחמה.

מפקדי המערך שחוסלו: מראד אבו מראד - מפקד המערך האווירי בעיר עזה; מועד׳ עבד אלרחמן - אחראי על תיק האימונים בעיר עזה; עות׳מאן חמדאן - קצין ההגנה האווירית של גדוד צברה תל אלהוא; מחוד אלריפי - אחראי אספקה בעיר עזה; וע'סאן שלפוח - אחראי אימונים של מערך ההגנה האווירית בצפון הרצועה.

כמו כן, צה"ל, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, חיסל היום את איברהים אלסחאר, ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית של חמאס, שביצע את ירי הנ"ט במבצע "שומר החומות" ממנו נהרג סמל ראשון עומר טביב הי"ד ונפצעו לוחמים נוספים. אלסחאר היה אחראי לתכנון והכוונה של מתווי נ"ט רבים לעבר שטח ישראל וכוחות צה"ל בפרט. משפחתו של טביב ומשפחות הפצועים הנוספים עודכנו.

הלחימה בצפון נמשכת, והערב נפצעו ילדה בת 10 וגבר בן 39 באורח קל כתוצאה מפיצוץ טיל נ"ט בקריית שמונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ראשוני, ופינו אותם לבית החולים זיו בצפת. השניים נפגעו מהדף זכוכיות.

על פי בדיקת צה"ל, טיל הנ"ט שוגר מלבנון לעבר מוצב משגב עם, אך התפוצץ כאמור בקריית שמונה שם הופעלה אזעקה. כוחות צה"ל הגיבו בירי לכוון מקור השיגור.

לראשונה מאז תחילת הלחימה הופעלה התרעה גם באזור עכו, ומערכת ההגנה האווירית יירטה כלי טיס בלתי מאויש שחדר מכוון הים. צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שתכננו לשגר רקטות במרחב הר דב ובמרחב מתת.

בגזרת הדרום, שני רחפנים של חמאס יורטו באזור עין הבשור וניר עוז ובמקביל דווח על מספר נפילות באזור באר שבע ובשדרות. נגרם נזק למבנים אך לא דווח על נפגעים.

צה"ל מתגבר אימונים משולבים

דובר צה"ל הודיע הערב כי לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים מבצעים סדרת אימונים על מנת לשפר את מוכנות וכשירות הכוחות לתמרון ברצועת עזה. הלוחמים והמפקדים מתאמנים בצוותי קרב חטיבתיים, המשלבים כוחות חי"ר, שריון ויחידות נוספות במספר מתווים ובתרחישים שונים.

במקביל, בשעות הבוקר המוקדמות חולקו לכוחות מילואים אפודים קרמים נוספים. עד כה חולקו למעלה מעשרת אלפים אפודים קרמים וצה"ל ממשיך בתהליכי הרכש.

בימים אלה נפגשים מפקדי טייסות עם מפקדי אוגדות וחטיבות על מנת להדק את שיתוף הפעולה בין כוחות האוויר והקרקע. בפגישות אלו התעמקו במתארים, בצירים ובנקודות הממשק המשמעותיות, על מנת לדאוג לשיתוף פעולה מיטבי. הכוחות גם תרגלו יחד את התוכניות המבצעיות.

שר הביטחון גלנט מול חופי עזה: "נערכים לשלב הבא ביסודיות, זו תהיה התקפה קטלנית"

שר הביטחון יואב גלנט ערך אחר הצהריים סיור בבסיס אשדוד של חיל הים, שם קיים הערכת מצב על הפעילות המבצעית בזרוע הים. השר גלנט קיים סיור בסמוך לחופי עזה יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, ושוחח עם הלוחמים והלוחמות המבצעים את משימותיהם בגזרה.

גלנט אמר בסיום הסיור: "אני אומר ללוחמים -כל הכבוד לכם, עשיתם עבודה מצוינת. המשיכו להיערך להתקפה כי היא תגיע. אנחנו נערכים ביסודיות, זאת תהיה התקפה קטלנית, זאת תהיה התקפה משולבת מהיבשה, מהים ומהאוויר. עשו את העבודה שלכם, תתכוננו, אנחנו נפעיל אתכם".

תגיות:מלחמהחמאסחיזבאללהצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה