חדשות בארץ

דיווחים: ביידן המליץ לדחות את הכניסה הקרקעית עד לשחרור החטופים

לפי ה"ניו יורק טיימס", נשיא ארה"ב ביקש למצות קודם את המגעים. בכיר ישראלי טען כי הוא לא מכיר בקשה כזאת. וגם: השאלות הנוספות שמעלה ביידן בעניין השליטה בעזה ביום שאחרי חמאס

  • ח' חשון התשפ"ד
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

על פי  דיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס" הבוקר (שני), ממשל ביידן המליץ לישראל לדחות את הפעולה הקרקעית בעזה על מנת למצות את המגעים לשחרור החטופים. עוד דווח כי הממשל האמריקני בעד הכנסת סיוע הומניטרי נוסף, וצבא ארה"ב נערך מול התקיפות נגדו של שלוחי איראן, שצפויות להסלים עם כניסת צה"ל לרצועה.

בשלב זה, ההמלצה של ביידן היא ההמלצה לדחות את המהלך הקרקעי, אבל הדבר עשוי להשתנות בהמשך בהתאם לתוצאות הלחימה. הבקשה של ביידן הועברה באמצעות שר ההגנה לויד אוסטין, זאת על רקע העובדה שהפנטגון מסייע לישראל לתכנן את מהלכיה הצבאיים, לרבות המהלך הקרקעי.

בעיתון האמריקני ציינו ששיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב הוא "הדוק מאוד", וכי הם "מנסחים בקפידה" את העצות שהם נותנים לישראל. במהלך ישיבת הקבינט בשבוע שעבר בה השתתף הנשיא ביידן כשביקר בישראל - הוא נמנע מבקשות מראש הממשלה נתניהו. במקום זאת, כך לפי הדיווח, הוא "שאל סדרת שאלות" והזכיר החלטות עבר של ארה"ב להיכנס קרקעית ללחימה – כמו הפלישה לעיראק והכניסה למלחמה באפגניסטן.

בערוץ הטלוויזיה CNN פרסמו הלילה כי לפי גורם ישראלי כי "אין הפסקת אש" בעזה, למרות המאמצים לשחרור החטופים. בנוסף, הוא טען כי בישראל לא מכירים בקשה אמריקנית לדחיית הכניסה הקרקעית. שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, אמר: "אין באמת לחץ, הם נותנים לנו עצות אבל לא אומרים לנו מה לעשות ומה לא לעשות".

 

לביידן יש עוד שאלות רבות כמו מי ישלוט בעזה במקום חמאס עם סיום המבצע, כיצד כניסה קרקעית תשפיע על עתיד החטופים ואיך ישראל תושפע ממלחמה בשתי חזיתות – מול חמאס וחיזבאללה.

תגיות:עזהחמאסג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה