חדשות בארץ

3 פעמים נתקל במחבלים שירו עליו – וניצל

משדה קרב אחד לשני – יואב חבר נתקל בחוליית מחבלים 3 פעמים, שירו עליו ללא הרף. פצוע ותשוש, הוא הצליח להימלט, להסתתר ולהינצל מהתופת: "היה לי הרבה מזל וכוח רצון להישאר בחיים"

  • ז' חשון התשפ"ד
צילום: בית החולים בילינסוןצילום: בית החולים בילינסון
אא

יואב חבר בן ה-24 מתל אביב ניצל 3 פעמים מירי של מחבלי החמאס. למסיבה ברעים הוא הגיע עם חברים רק בשעה 1:00 לפנות בוקר עד שנשמעו במקום קולות האזעקה ופיצוצי הרקטות. הוא וחברו היו בין הראשונים שיצאו מהמסיבה, אך הם נתקעו בפקק ארוך יחד עם עשרות רכבים רבים שניסו לנוע צפונה. הם נתקלו בניידות משטרה שהודיעו כי יש חשש של חדירת מחבלים, אז החליטו להסתובב לכיוון הנגדי, ודקות ספורות לאחר מכן, נתקלו בחוליית מחבלים שירתה ללא הרף לעברם.

בראיון לחדשות 12 סיפר יואב: "שלושה כדורים פגעו בי, שני כדורים ביד ימין ואחד ביד שמאל, כדור נוסף פגע בחבר שלי". החברים נסעו במהירות לעבר אוהל של מד"א שהיה ממוקם באזור של המסיבה. הפרמדיקים חבשו את יואב בצורה שטחית וזמן קצר לאחר מכן, הם נתקלו בפעם השנייה בחוליית מחבלים שהגיעה למקום. יואב וחברו רצו להסתתר מאחורי שיח, כשהם פצועים ומותשים.

3 שעות לאחר מכן, הם ראו טנק של צה"ל עם צעירים פצועים לידו. זו הייתה מעין נקודת איסוף שהיו בה שוטרים וחובש. הוא הניח על יואב חוסם עורקים, בזמן שהוא מחכה לפינוי. "שכבתי שם שעתיים עד שהגיע אזרח עם רכב פרטי ואמרו לי לעלות איתו לרכב ולנסוע לקיבוץ רעים, שם יחכה לי אמבולנס שיפנה אותי לסורוקה", סיפר יואב. לרגע הוא חשב שסוף סוף יגיע למקום מוגן, אך הוא לא ידע מה יצפה לו.

כשהרכב הגיע עם פצועים לקיבוץ רעים, חיכתה להם חוליית מחבלים נוספת שירתה על הרכב מטח כבד. במזל, הכדורים לא פגעו באף אחד, אבל הרכב שבק לחלוטין, והפצועים מצאו את עצמם בקיבוץ שנשלט על ידי מחבלים באותה שעה. הם מצאו מקום מסתור בשטח חקלאי של הקיבוץ ושם הסתתרו במשך שעתיים.

יואב מספר כי הם התקשרו למשטרה, אך שם לא ידעו איך לעזור להם. "בשלב הזה כבר איבדתי שליטה, חשבתי שפה יפנו אותנו ונכנסנו לעוד שדה קרב, בכל פעם שחשבתי שניצלתי, היה עוד אירוע ירי. היה לי ממש קשה והפצעים החלו לכאוב מאוד. חוסם העורקים היה עליי גם זמן רב ופחדתי שיהיה לי נמק, זה הלחיץ אותי", אמר.

לבסוף, יואב ושאר הפצועים חולצו על ידי רכב של הצבא שנכנס לקיבוץ והם פונו לבתי החולים. יואב נאלץ לעבור מספר ניתוחים בידיים שלו והשתלת עור מורכבת, ומצפה לו שיקום בבית החולים בילינסון: "לפעמים זה תופס אותי, לא עברתי את זה לגמרי. היה לי הרבה מזל מול ההיתקלויות האלו וכוח רצון להישאר בחיים".

תגיות:קיבוץ רעיםחרבות ברזלהמסיבה ברעיםחמאסמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה