חדשות בארץ

כך ניצלה יוצאת תוכנית הריאליטי מהטבח בקיבוצי הדרום

יוצאת תוכנית הריאליטי חגית יאסו ניצלה באורח נס מהטבח בדרום. "הבחור מה'אלונית' נעל את הדלת, ואנחנו ישבנו בממ"ד בשקט. תוך חמש דקות המחבלים הגיעו אלינו, אבל כשניסו לפתוח את הדלת ולא הצליחו, הם לא התעקשו והמשיכו הלאה"

  • ח' חשון התשפ"ד
אא

אל עשרות סיפורי ניסים שכבר שמעתם עליהם מהטבח בדרום - מצטרף כעת סיפורה הייחודי של יוצאת תוכנית הריאליטי 'כוכב נולד' - חגית יאסו. 

יאסו (34) שמתגוררת בעיר שדרות, הייתה אמורה לרוץ יחד עם שלושה מחבריה בקיבוץ זיקים. "אבל הם התכוונו לנסוע במכונית ליד מרדכי ומשם לרוץ לזיקים ומאחר שאני שומרת שבת, לא נסעתי איתם", היא מספרת. גם את המפתח והשעון שלה הסתירה במקום מסוים בכניסה לעיר, "כי אסור לטלטל בשבת".

היא יצאה בריצה לכיוון שער הנגב, וכשהגיעה לכניסה של מכללת ספיר התחילה אזעקת צבע אדום. היא נכנסה למיגונית וחיכתה שזה ייגמר, אבל המטחים המשיכו. 

בשלב מסוים היא גם שמעה יריות, ונכנסה לממ"ד בצומת שער הנגב. "נשארתי שם והצצתי, ופתאום ראיתי טנדר לבן שעליו 6-7 מחבלים לבושי שחור עם בנדנות, יורים וצועקים 'אללה אכבר'", היא מספרת בראיון 'לווינט'. "הם היו כמאה מטרים ממני, אבל למזלי לא ראו אותי והמשיכו. כשהם עברו, יצאתי מהממ"ד ונכנסתי בין השיחים. אז הגיע עוד טנדר של מחבלים שירו לכל כיוון, אז החלטתי להישאר בין השיחים עד שאראה צבא או משטרה. הייתי בטוחה שיגיעו".

בשלב מסוים הגיעו למקום רכבים ישראליים, וממקום מסתורה ראתה יאסו כיצד המחבלים טובחים והורגים את כל מי שעצר ברמזור האדום שבצומת. לפתע ראתה את אחד הישראלים שברח מרכבו רגלית, וביקשה ממנו שיעזור לה. הוא אמר לה לרוץ ולא להפסיק, ויחד הם הגיעו לתחנת דלק שבה הסתתרו עוד 11 אנשים. "הם הסתתרו בגלל 'צבע אדום'. הם לא ידעו על המחבלים, וכשאמרתי להם, לא האמינו לי. הבחור מה'אלונית' נעל את הדלת, ואנחנו ישבנו בממ"ד בשקט. תוך חמש דקות המחבלים הגיעו אלינו, אבל כשניסו לפתוח את הדלת ולא הצליחו, הם לא התעקשו והמשיכו הלאה. את כל זה ראינו במצלמות האבטחה. היינו שם כשש שעות, וכל הזמן ניסינו להתקשר למשטרת שדרות, אבל הם לא יכלו לעזור לנו".

כשנשאלה אם הבינה מה מתרחש ענתה יאסו כי משום שהיא שומרת שבת, היא לא הסתכלה באינטרנט ולא ידעה מה קורה. "לא תיארתי את גודל האירוע. אני מאמינה ששמירת השבת הצילה את חיי. הרי אומרים שמי ששומר שבת השבת שומרת עליו, ומה שקרה לי בהחלט מעיד על זה. רק כשמישהי סיפרה על המסיבה ברעים הבנתי שמדובר בסדר גודל שלא הכרנו".

בחסדי שמיים היא ניצלה לבסוף על ידי כיתת כוננות שחיפשה אחריה, לאור דיווח של בני משפחתה. כל ארבעת החברים שעמם שוחחה לפני כן - אינם. ואיך היא מרגישה כעת? "אני בסדר יחסית, אבל יש לי סיוטים. היום ראיתי טנדר לבן כמו של המחבלים, ונכנסתי לחרדה. כל דבר מפחיד אותי".

תגיות:מסיבהטבחשבתנסחגית יאסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה