הרבנית חגית שירה

גשם הוא לא רק מה שמגיע מלמעלה. הוא חיבור בינינו לבין אבינו שבשמים

אומרת הגמרא: אין טיפה יורדת מלמעלה שאין טיפיים עולות מלמטה כנגדה, שנאמר: תהום אל תהום קורא לקול צינורך... טיפה יורדת, טיפיים עולות – חיבור עם השם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במוצאי שבת מתחילים לומר "ברך עלינו" בתפילת ערבית, בעזרת השם. בואי נתרגש!

אומרים חז"ל שיש ג' קולות משמחים:

קול גשמים מבחוץ – כשאת יושבת בבית חם ונעים, ואת שומעת את הגשם יורד – זה משמח.

קול כספים מבפנים – כשאת נכנסת לאיזה "בונקר" וסופרת את הכסף שלך – זה משמח (מאחלת לכולנו).

קול תורה מבפנים ומבחוץ – כשאת יוצאת לשמוע שיעור תורה, או שממש בתוך הבית שלך נשמע קול התורה... או חידוש נפלא שהתעורר אצלך ובא והאיר מבפנים – זה הכי משמח!

אז ראשית אני מאחלת לך ולי, לכולנו, קולות משמחים כאלה, מבחוץ ומבפנים, וכמו שתמיד אני אוהבת להביא לך את מה שרבי שמעון אומר, גם על זה הוא מרגש וכותב שגשם זה לא רק מלמעלה, גשם הוא חיבור בינינו לבין אבינו שבשמיים.

אומרת הגמרא: אין טיפה יורדת מלמעלה שאין טיפיים עולות מלמטה כנגדה, שנאמר: תהום אל תהום קורא לקול צינורך... טיפה יורדת, טיפיים עולות – חיבור עם השם.

אז בעזרת השם, במוצאי שבת, כשאת אומרת לראשונה השנה "ברך עלינו", כווני היטב בברכה הנפלאה הזו. כווני לחיבור עם השם. זכרי, כל ההצלחה, השפע, הברכה – הן רק ממנו! כווני היטב במיוחד בפעם הראשונה שאת אומרת את הברכה. יש לה כוח אדיר בפעם הראשונה.

בקשי על פרנסה טובה (בלי לעבוד קשה). כותב רבי יהונתן אייבשיץ זצ"ל שבברכת השנים (ברך עלינו) יש לו לאדם להתפלל על מזונותיו! רבי שמעון אומר שצריך האדם לבקש על מזונותיו. כן, תבקשי, אף על פי שאת יודעת שהבית שלך מלא, המקפיא מלא, הארון מלא ויש סירים חמים על האש – תבקשי! ובמיוחד טוב לבקש כשיורד גשם. תמיד כשיורד גשם תפתחי ידיים כלפי שמיים, תגידי את הפסוק "פותח את ידך...", ותבקשי שפע!

ועכשיו, לשאלה הגדולה: למה מבקשים על הגשם בז' בחשוון? למה לא מבקשים בשמחת תורה, כשמתחילים לומר "משיב הרוח"?

כדי שיספיקו עולי רגלים לשוב הביתה. וזה מדהים. חז"ל שומרים על כוח הברכה הראשונה, שלא יהיה שום אדם שיבקש ההיפך, שכל העם, כולם, יתגעגעו לריח הגשם הראשון, שיצטרכו גשם ויבקשו אותו בכל לבם... יש מי ששואלת, מה הקשר היום? הרי היום לא עולים לבית המקדש. וחוץ מזה, החמורים מקומם כבוד בגן החיות כבר שנים, הכבישים סלולים, וכיף לנסוע במכונית כשאת יושבת בפנים והגשם נשמע מבחוץ, מטפטף על החלון...

אז ראשית, כדי שלא נשכח את מצוות העליה לרגל... ועוד דבר חשוב שנזכור: לא להיכנס הביתה עם בוץ!

תגיות:גשמיםהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה