חדשות בארץ

צה"ל ושב"כ תקפו בסיס טרור בג'נין. חוסלה חוליית מחבלים שתכננה פיגוע

צה"ל תקף מסגד ששימש כבסיס תת-קרקעי שהיה שייך לחמאס והג'יהאד האיסלאמי. לוחם נפצע קשה מפגיעת טיל באזור ברעם, צה"ל הגיב בתקיפה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "כל הציוד שנכנס לעזה נבדק"

  • ז' חשון התשפ"ד
עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

דובר צה"ל עדכן אמש (מוצ"ש) כי מספר החטופים עומד על 210. מתחילת הלחימה נרצחו ונפלו יותר מ-1,400 חיילים ואזרחים. מניין הפצועים עומד כעת על כ-4,200. לפי דיווח של רשת CNN, לפחות 235 אזרחים זרים נרצחו במתקפת חמאס על יישובי הדרום, ו-74 הוכרזו כנעדרים.

הלילה, במקביל לאזעקות ביישובי עוטף עזה, בהם חולית וסופה, צה"ל המשיך לתקוף בעזה. בליווי שב"כ, הותקף בסיס טרור במסגד שבג'נין וסוכלה חוליית מחבלים שתכננה פיגוע. הבסיס היה שייך לחמאס והג'יהאד. מדובר במסגד "אל אנאצרי" בג'נין. כלי טיס הפציץ את המסגד וסיכל חוליית מחבלים שעל פי החשד תכננה להוציא לפועל פיגוע בזמן הקרוב. על פי גורמי רפואה פלסטיניים, שני בני אדם נהרגו בתקיפות.

קצת אחרי חצות, לוחם נפצע קשה מפגיעת טיל באזור ברעם. צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. צה"ל תקף בתגובה לירי הטילים של חיזבאללה לאורך כל היממה האחרונה. הוא תקף מתחם שיגור ממנו נורה טיל לעבר כלי טיס ישראלי, שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

חיזבאללה הודיע הלילה כי שישה לוחמים שלהם נהרגו אתמול בתקיפות צה"ל בלבנון. לפי ההודעה, 19 לוחמי הארגון נהרגו בתקיפות ישראליות.

בעקבות המצב, שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הודיע הלילה כי הורה לשלוח לאזור המזרח התיכון מערכות הגנה אוויריות כדי לחזק את צה"ל נגד הסלמה מצד איראן. "אמשיך להעריך את דרישות כוחותינו באזור ואשקול לפי הצורך פריסת כוחות נוספים", הוסיף. ארה"ב הפיצה הלילה לחברות מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת הצעת החלטה שמגנה את חמאס ומדגישה את זכותה של ישראל להגנה עצמית. היא קוראת לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס ולסיוע הומניטרי לתושבי עזה. עיתון ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי ישנו חשד שמשאיות הסיוע ההומניטרי שמגיעות לעזה לא נבדקות טרם כניסתן ועלולות להכיל נשק. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר על כך: "לבקשת הממשל האמריקאי, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה. נדגיש כי בידי ישראל היכולת לוודא שלא הוכנס או הוצא שום דבר אחר מלבד האמור לעיל".

במקביל, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, נפגש עם מפקדי ולוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים, כדי להיערך לכניסה קרקעית. הוא אמר להם: "אני פוגש אתכם באימונים ובהכנות, אתם חזקים מאי פעם, זוהי מלחמה ואנחנו ננצח. את המלחמה הזאת ינצחו הלוחמים והמפקדים, תנצח רוח הלחימה, מידת הלכידות והאמונה בצדקת הדרך".

 

תגיות:עזהג'ניןחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה