חדשות בארץ

סוף שבוע של לחימה בצפון ובדרום: חייל נהרג ושניים נפצעו קשה בגבול לבנון

חייל מילואים נהרג מפגיעת טיל נ"ט של חיזבאללה, שהגביר את קצב שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה בגבול הצפון. צה"ל תקף בלבנון במקביל לתקיפות שביצע ברצועה, שם חוסלו שני בכירים בחמאס

תקיפה היום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90) תקיפה היום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(עודכן: 21:08)

הלחימה מול מחבלי חיזבאללה וחמאס בלבנון נמשכה בסוף השבוע, במקביל לתקיפות צה"ל בעזה. היום (שבת) התיר צה"ל לפרסום כי סמ"ר עומר בלוה, חייל מילואים בן 22 מהרצליה, מפקד כיתה בגדוד 9203 בחטיבת אלכסנדרוני, נהרג בפעילות מבצעית בצפון הארץ, כתוצאה מירי נ"ט ששיגרו מחבלים לעבר כוח צה"ל. בכך עלה מספר חללי צה"ל במלחמה ל-307.

בלוה הי"ד נחת בארץ ביום שני מארה"ב. הוא שירת שרות סדיר בגולני ונסע לבקר את משפחתו בארה"ב לאחר שחרורו מצה"ל. עם פרוץ הקרבות ביקש לחזור לארץ ולהתגייס למילואים. ביום שלישי החל את שירות המילואים ביחידתו בצפון.

החיזבאללה ואנשי חמאס השוהים בלבנון שיגרו במהלך סוף השבוע למעלה מ-40 רקטות, פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר יישובים ועמדות צה"ל, לכל אורך הגבול הצפוני. כתוצאה מכך נפצע לוחם באורח קשה, ושלושה נוספים באורח קל עד בינוני.

צה"ל הגיב בירי ארטילרי ובירי טנקים. לוחמי צה"ל חיסלו, בנוסף, חמש חוליות מחבלים שהתקרבו לגדר וביצעו ירי לעבר מטרות ישראליות. חלק מהחיסולים בוצעו באמצעות כטב"מים. אמש, בתום סריקות, אותר וחוסל מחבל שחדר בצהריים לשטח ישראל, ירה ופצע קשה חייל מילואים בכניסה ליישוב מרגליות.

בשבת נורו שוב טילים לעבר היישוב מרגליות. שני עובדים זרים נפצעו, אחד באורח בינוני קשה והשני באורח קל עד בינוני. מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר מרחב הקיבוץ ברעם וגם לגזרת הר דב והחרמון. כוחות צה"ל הגיבו באש לעבר מקורות הירי.

בכירי חמאס חוסלו בעזה

במקביל ללחימה בגזרה צפונית, המשיך חיל האוויר לתקוף מטרות ברצועת עזה. בהכוונת שב"כ הצליח צה"ל לחסל בכיר ביחידת פיתוח האמל"ח האסטרטגי של החמאס. המדובר במחמוד צביח, ששימש כמהנדס בכיר וראש יחידה במחלקת הפרויקטים והפיתוח במטה הייצור של הארגון.

מצה"ל נמסר כי מטה הייצור פועל להעצמת יכולות אמצעי הלחימה של החמאס, בין היתר באמצעות חילופי ידע עם ארגוני טרור נוספים ברחבי המזרח התיכון. צביח היווה מוקד ידע עבור ארגון הטרור חמאס בפיתוח אמצעי לחימה ויכולות אוויריות וכלי טיס בלתי מאוישים.

בשבת ביצע צה"ל כ-70 תקיפות בעזה, במהלכן חוסל אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס, טלאל אל-הינדי.

במהלך סוף השבוע שיגרו ארגוני הטרור מהרצועה מספר מטחים לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי העוטף. לא דווח על נפגעים. באשקלון ובשדרות פגעו טילים במבנים ונגרם נזק לרכוש. עיריית נתיבות מסרה כי זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים, ממטח ששוגר לעבר העיר בשבת בצהריים. מטחים כבדים נורו פעמיים לעבר גוש דן והמרכז, בצהריים ואחר הצהריים. מספר טילים נפלו בשטחים פתוחים והיתר יורטו.

דובר צה"ל להנהגת ארגוני הטרור: "כולכם על הכוונת"

בצה"ל ממשיכים להתכונן לאפשרות שהקבינט יאשר כניסה קרקעית לרצועה. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נפגש היום עם חיילים ואמר למפקדיהם: "כשניכנס לרצועת עזה, נזכור בראש שלנו את התמונות, המראות והנופלים משבת לפני שבועיים. עזה היא מורכבת, צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים, אבל אנחנו מכינים לו גם. תהיו אמיצים, תהיו נחושים מאוד ותנו הרבה מאוד ביטחון לחיילים שלכם. הרוח הזו תביא את הניצחון, המקצועיות הזו תקבע את התוצאה".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, דחה במוצאי שבת את הטענות כי הכניסה הקרקעית לרצועת עזה נדחתה עקב לחץ מצד ארה"ב. "אנחנו ניכנס לעזה בתנאים הטובים ביותר עבורנו", אמר.

הגרי חזר על קריאת הצבא לתושבי עזה לנוע לדרום הרצועה: "אסור שהעולם ישכח, חמאס עשה ועושה פשעים נגד האנושות. חמאס פתח במלחמה, לא ישראל. הוא מתחבא מאחורי אוכלוסיית עזה ורוצה שתושביה ימותו כדי לקבל אהדה בעולם. עד עכשיו היו לחמאס ולג׳יהאד 550 שיגורים כושלים שנפלו על האוכלוסיה".

במסר להנהגת החמאס ויתר ארגוני הטרור, אמר הגרי: "כולכם על הכוונת. החל מהיום נגביר את התקיפות בעזה. במהלך הימים האחרונים, בוצעו אישורי תוכניות לקראת הרחבת הלחימה. יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים פרוסות בשטח, ומבצעות אימונים בהתאם לתוכניות המבצעיות שאושרו. הצבא ערוך חזק מאוד בהגנה ובהתקפה בצפון, אך המשימה המרכזית היא עזה. שם חמאס ושם החטופים".

הגרי הדגיש כי "עיקר המאמץ הוא חיסול המחבלים, בעיקר אלו שהיו מעורבים בטבח בשבת לפני שבועיים. ביממה האחרונה חמאס מנסה להציג עצמו בעולם כארגון הומני, אחרי שאתמול שיחרר את שתי החטופות, אך אסור שהעולם ישכח שחמאס גרוע מדאע"ש".

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, אמר בתדריך למפקדי הטייסות והיחידות בחיל לקראת השלב הבא של המלחמה: "לא הייתי רוצה להתחלף עם שום אויב שיפגוש בצה"ל. עם הנחישות שאני רואה, אני יוצא בתחושה מאוד מחוזקת".

בר ציין כי "עד עכשיו פגענו בחמאס באלפי גיחות מהאוויר, אך יש פה עוד שלב משמעותי. חברינו לנשק, השותפים על הקרקע, נכנסים למטה, ואנחנו נהיה איתם בכל. התפקיד זה לתת את אותה מטריה אווירית, ממש לחבק את החיילים עד לאחרון. אנחנו מתייחסים לחמאס כאילו הוא לא נפגע בכלל. המלחמה הזאת היא גם שונה. אני בטוח שכל צה"ל פשוט כואבים ונלחמים".

תגיות:מלחמהעזהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה