חדשות בארץ

הערכה ביטחונית: טילים שנורו מתימן ויורטו - כוונו לעבר לישראל

לפחות חמישה טילים, בעלי טווח של כ-2,000 קילומטרים, נורו מתימן צפונה, ויורטו על ידי ספינה של צבא ארה"ב הממוקמת בים האדום. דובר צה"ל: "ההגנה האווירית ערוכה גם לאיום הזה". חילופי אש בצפון

כיפת ברזל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)כיפת ברזל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

(עדכון: 15:27)

גורמי הביטחון בישראל אישרו היום (שישי) את הודעת הפנטגון, לפיה, לפחות חמישה טילים בעלי טווח של 2,000 קילומטרים נורו אמש מתימן צפונה וייתכן וכוונו לעבר ישראל. הטילים יורטו על ידי ספינה של הצי האמריקני, הפועלת בים האדום. מאחורי השיגור עומדים המורדים החות'ים, הנלחמים בסעודיה וזוכים לתמיכת החיזבאללה ואיראן.

דובר צה"ל, בהתייחסו להודעה האמריקנית, מסר כי "למדינת ישראל יש יכולות הגנה אווירית מהטובות בעולם, הן ערוכות גם לאיומים מהסוג הזה. לצה"ל ולפיקוד המרכז האמריקני יש יכולות תיאום משותפות. מה שארה"ב עשתה אתמול מעיד על היכולות".

בנוגע לירי טילים על ישראל, דובר צה"ל חזר על בקשתו מאזרחים בעורף לא לשתף מיקום נפילת טילים: "אני קורא לא לשתף מיקום של נפילות של רקטות ושטחי כינוס. המידע הזה משמש את האויב ומסכן את ביטחון כוחותינו".

לחימה בצפון ובדרום

מספר מטחים שוגרו לפני הצהריים מעזה לעבר יישובי העוטף, אשקלון ואשדוד, אך לא דווח על נפגעים. בנוסף יורט טיל אחד ששוגר מעזה לעבר אזור בית שמש ויורטו שני טילים ששוגרו לאזור לטרון. אחד נוסף נפל בשטח פתוח.

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה, ועשרות מטרות הותקפו במהלך הלילה, הבוקר ובצהריים. בצה"ל ציינו כי חיל האוויר פועל בקצב תקיפות שלא היה כדוגמתו עשרות שנים.

בצפון הצליח מחבל לחדור לשטח ישראל וירה על בתי היישוב מרגליות, שכמעט כל תושביו פונו. כוח צה"ל השיב בירי והוא נמלט. במהלך סריקות אחריו החלו חילופי אש בין לוחמי צה"ל למחבלי חיזבאללה וחמאס הפועלים בלבנון. צה"ל אישר כי כטב"ם חיסל חוליה של שלושה מחבלים שהתקרבה לגדר.

(קרדיט: דובר צה"ל)

חיזבאללה החל בתגובה בירי מרגמות ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל בגזרת הר דב. צה"ל השיב בירי ארטילרי.

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל, מסר כי הצבא "פועל בו זמנית בשתי זירות לחימה והוא ממשיך להיערך לשלב הבא במלחמה, התמרון. הכוחות נמצאים בשטח, מתאמנים, מתחקרים ולומדים את מה שקרה בלחימה עד כה והלקחים שיש להפיק. מעבר לכך, אנחנו ממשיכים כל הזמן במאמץ הלוגיסטי על מנת להגיע בצורה הטובה ביותר לתמרון".

תגיות:מלחמהתימןטיליםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה