חדשות בארץ

ישראל לא תסכים לסיוע הומניטרי דרך שטחה; המצרים מתנגדים להכנסת פליטים לסיני

בפגישותיו בארץ ביקש נשיא ארה"ב מראש הממשלה נתניהו לקדם במהירות סיוע הומניטרי. ישראל נענתה להעברת סיוע באופן מוגבל מוגבל, אך הבהירה כי לא תסכים להעבירו משטחה. נשיא מצרים: "ישראל יכולה להעביר פלסטינים מעזה לנגב"

  • ג' חשון התשפ"ד
תושבי עזה מצטיידים בדלק (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תושבי עזה מצטיידים בדלק (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

ישראל וארה"ב סיכמו היום (רביעי), בעת ביקור הנשיא ג'ו ביידן, על מתן אפשרות להכנסת ציוד הומניטרי לעזה. ארה"ב ביקשה שהעברת הסיוע תיעשה בהקדם. ישראל מצידה הודיעה כי לא תסכים להעביר סיוע הומניטרי משטחה כל עוד החטופים לא יוחזרו.

לאור זאת, שתי המדינות דנו על חלופות שיבטיחו אספקה מינימלית ממצרים של מזון, תרופות ומים, לצורך הבטחת חיים, בתנאי שאספקה זו לא תגיע לחמאס. בצד המצרי של מעבר רפיח ממתינות מזה כשבוע מאות משאיות, עם ציוד שנתרם על ידי מדינות ערביות עבור תושבי הרצועה.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "לאור התמיכה האמריקנית הגורפת והחיונית במאמץ המלחמתי, ולאור הדרישה של הנשיא ביידן לסיוע הומניטרי בסיסי, הקבינט המצומצם החליט פה אחד: ישראל לא תאפשר שום סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו. ישראל דורשת את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו ופועלת לגייס תמיכה בינלאומית נרחבת לדרישה זו. ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית, שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל".

ארה"ב הציעה גם כי ישראל תאפשר לפלסטינים מהרצועה להתמקם בשטח בדרום הרצועה, בין רפיח לים וצפונה, באורך של כעשרה קילומטרים, ושם ירוכזו תושבי עזה שינועו דרומה, ולשם יוכנס הציוד. הבקשה האמריקנית הייתה שישראל תתחייב לא לתקוף אזור זה.

הנשיא ביידן אמר כי "תושבי עזה זקוקים לאוכל ותרופות. ישראל הסכימה להכניס סיוע, וביקשתי שהצלב האדום ייכנס לראות חטופים. אני מכריז על מאה מיליון דולר סיוע לעזה. לגבי ישראל, תמיד דיברנו על יתרון צבאי איכותי לישראל, ואני אדאג לחבילת הסיוע הבטחוני הגדולה בכל הזמנים. יהיו לכם כיפות ברזל ככל שיידרש כדי לשמור על השמיים ויש נכסים צבאיים שלנו באזור".

בתחילת השבוע ניסו גורמים בממשל ביידן, שקיימו שיחות עם מצרים ועם מדינות נוספות, לשכנע את המצרים לאפשר מעבר לפליטים פלסטינים מרפיח לשטח סיני. המצרים התנגדו.

על כך אמר היום נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי: "ישראל יכולה להעביר פלסטינים מעזה למדבר הנגב ולהחזירם לרצועה לאחר סיום המבצעים הצבאיים. עקירת הפלסטינים מעזה למצרים תוביל לעקירת פלסטינים מהגדה לירדן. אנחנו מגנים את עקירת הפלסטינים מאדמתם, מיליוני מצרים מוכנים להפגין על כך. אנחנו לא רוצים שסיני תהפוך לבסיס לפתיחה בפעולות נגד ישראל".

תגיות:עזהמצריםארה"בסיוע הומניטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה