חדשות בארץ

חגיגה עצובה: אוהד יחגוג יום הולדת 9 בשבי החמאס

אוהד מונדר נחטף יחד עם אימו, קרן, והוריה, רותי ואברהם, מקיבוץ ניר עוז. את יום הולדתו הוא יחגוג בשבי החמאס. אחיו החורג, רועי, סיפר על שיחתם האחרונה: "הוא נלחץ מאוד, הייתה לו ממש הרגשה של חוסר אונים"

אוהד מונדראוהד מונדר
אא

ביום שני הקרוב יחגוג אוהד מונדר את יום הולדתו התשיעי בשבי החמאס. אימו קרן ובן זוגה אבי חוגגים לו מדי שנה במסיבת יום הולדת משמחת, אך השנה אבי עסוק במאבק להחזיר את אוהד ואת אימו הביתה. ביום שני כל ילדי ישראל מוזמנים לכתוב לו ברכת יום הולדת.

אוהד הוא בנו המאומץ של אבי, בן יחיד לקרן ונכד יחיד של רותי ואברהם מונדר. בחג השני של סוכות, בילה אוהד עם אימו בקיבוץ ניר עוז יחד עם סבו וסבתו. הם נשארו ללון שם והתעוררו בשבת בבוקר לקול האזעקות והפיצוצים. בשעה 7:24 שלחה קרן לאבי הודעה, וסיפרה לו שהיא שומעת יריות ביישוב ודיווחים על חדירת מחבלים. היא הוסיפה שכולם נמצאים בממ"ד ויוצאים רק כשהם צריכים לגשת לשירותים. היא אמרה לאבי שהטלפון שלה ללא טעינה, ושהיא מקווה שהאירוע יסתיים ללא נפגעים.

למרבה הצער, קרן, אוהד והסבים, רותי ואברהם, נחטפו כולם מביתם לעזה, יחד עם כ-200 חטופים נוספים. בנו של אבי, רועי, סיפר לחדשות 12 על הרגעים האימתניים של אוהד בקיבוץ: "הוא נלחץ מאוד, הייתה לו ממש הרגשה של חוסר אונים". 

רועי סיפר כי אוהד הוא "ילד מאוד ספורטיבי שמשחק טניס וכדורגל ומאוד תחרותי, אבל גם מאוד חכם. הוא משחק שחמט ואלוף בקובייה הונגרית. מגיל צעיר מאוד הרבה אנשים, גם מבוגרים, באים ללמוד ממנו את הטכניקות שלו".

"כל מה שקשור לאוהד זו חגיגה גדולה, תמיד חוגגים איתו את החיים הוא מקובל מאוד בקרב חבריו ומשתייך לקבוצה של המחוננים. זה ילד שתמיד חוגגים אותו בכל מקום שהוא נמצא, רק רוצים להיות איתו ולבלות איתו. הוא אח שלי בכל מובן המילה אני אחיו הגדול", אמר רועי.

עד אתמול (שלישי) נחשבו בני המשפחה כנעדרים, ולאחר ימים ארוכים של חוסר ודאות, קיבל אבי ממקור רשמי את ההודעה שהם אכן בין החטופים שנלקחו לעזה.

רועי אמר כי "זה נותן לנו קצת תקווה. הבית ריק בלעדיהם, חסר האור. אנחנו מאוד רוצים שהם יחזרו אלינו בריאים ושלמים, אבל המחשבות הן בלתי נמנעות, אם הם בסדר ואם הפרידו ביניהם ומתי נראה אותם?".

מיזם "שחררו את ילדינו" של עינת שנבל ודיקלה מנור בלוך יאפשר לשלוח ברכות יום הולדת וציורים לכבוד יום הולדתו של אוהד דרך עמוד האינסטגרם של הפרויקט FREE OUR KIDS

תגיות:מלחמהחטופיםחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה