חדשות בעולם

האוניברסיטה היוקרתית תמכה בטרור – התורמים היהודים משכו את כספם

לאחר התבטאויות אנטישמיות שתמכו במעשי הטרור של חמאס, תורמים רבים משכו את כספי התרומה לאוניברסיטת הארוורד היוקרתית. פרופ' באוניברסיטת קורנל קרא למתקפה הקשה על ישראל "מרגשת"

  • ג' חשון התשפ"ד
ארכיון. Photo by Ahmad Khateib/ Flash90ארכיון. Photo by Ahmad Khateib/ Flash90
אא

תורמים רבים, בהם משפחות יהודיות, משכו את כספי התרומות שלהם לאוניברסיטת הרווארד היוקרתית וגינו את המוסד בפומבי. זאת לאחר התבטאויות אנטישמיות שתמכו במעשי הטרור של חמאס.

כבר ביום הראשון של המלחמה, קבוצה של 34 ארגוני סטודנטים מהאוניברסיטה, הנחשבת לטובה בעולם, חתמו על עצומה שקראה לגנות את ישראל ואף האשימה את הממשלה במעשי הטרור בדרום. בהודעה של ארגוני הסטודנטים נכתב: "הישות של המשטר הישראלי אחראית לגילויי האלימות. משטר האפרטהייד הוא האשם היחיד. ההתקפה של חמאס לא התרחשה בוואקום". עוד הוסיפו, כי ממשלת ישראל דחקה את הפלסטינים לחיות "בבית כלא פתוח" במשך שני עשורים.

בעקבות העצומה, תורמים וסטודנטים פרו-ישראלים דרשו מאוניברסיטת הארוורד לגנות את האמירות החריפות והאנטישמיות. שי-לי רון, סטודנטית לכלכלה ולפסיכולוגיה בהרווארד, אמרה לחדשות 12: "אני גרה במעונות עם אנשים שתומכים בחמאס. אני רואה סביבי אנשים שלא מבינים שזה טרור, שלא מבינים שאם הם היו שם היו מורידים להם את הראש או חוטפים אותם לעזה".

בקיימברידג' שבארצות הברית החלו להתארגן מחאות פרו-פלסטיניות, בהן צעקו סטודנטים "לשחרר את פלסטין". לדברי רון, "הסטודנטים האלה לא פחדו יום אחד בחיים שלהם, וכשאתה לא מפחד, אתה מוצא את עצמך תומך בדברים לא הגיוניים".

למרות ההתבטאויות הקשות, באוניברסיטה לא ממהרים לגנות את ההפגנות נגד ישראל. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' קלודין גיי, הבהירה כי היא מגנה טרור, אך לא תאפשר פגיעה בחופש הביטוי ביחס לאמירות האנטי-ישראליות ולאמירות האנטישמיות. "האוניברסיטה שלנו מגנה טרור - והדבר הזה כולל גינוי גם של הפעולות של חמאס", אמרה גיי באחת ההצהרות שלה אבל הדגישה: "האוניברסיטה שלנו מחויבת לחופש הביטוי - והמחויבות הזו מתייחסת גם לדעות שרבים מאיתנו יתייחסו אליהן בתור דעות שערורייתיות. אנחנו לא נטיל סנקציות על אנשים שמבטאים דעות כאלה".

כאמור, התורמים היהודיים החלו למשוך את כספי התרומות שלהם, מהלך שעלול לפגוע קשות בתקציבי המוסד היוקרתי. במכתב שהפיצה קרן וקסנר נכתב כי "מנהיגיה של הרווארד הלכו על קצות האצבעות, הסתייגו וגמגמו. איננו יכולים לעכל את כישלונה של הנהלת הרווארד לגנות את ההודעה שהוציאו 34 קבוצות סטודנטים שהאשימו את ישראל באחריות בלעדית למתקפות הטרור הרצחניות נגד אזרחיה שלה. זה לא אמור היה להיות קשה".

גם אוניברסיטת קורנל שבניו יורק עלתה לכותרות לאחרונה כאשר פרופ' ראסל ריקפורד כינה את המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל "מרגשת" ו"מעוררת אנרגיה".

ריקפורד, פרופ' חבר להיסטוריה באוניברסיטה, אמר את הדברים הקשים במהלך הפגנה פרו-פלסטינית, ובמסגרת נאומו טען כי המתקפה בה נרצחו למעלה מ-1,300 בני אדם, למעלה מ-3,300 נפצעו ולפחות 199 נחטפו, "שינתה את מאזן הפוליטיקה והאשליה הבלתי מנוצחת" של ישראל, שהטילה מצור על רצועת עזה מאז השתלטות ארגון הטרור חמאס ב-2007. "זה היה מרגש, זה היה ממריץ, הייתי נרגש!", אמר ריקפורד, והוסיף כי "אם הפלסטינים לא היו מתרגשים מהאתגר הזה על מונופול האלימות הם לא היו בני אדם!".

תגיות:מלחמהחמאסהסתהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה